Madridista.dk mener: Perez må være Perez!

10 år 1 uge siden #1 af Administrationen

Perez - vi bryder os ikke om afbrudt samlejer, så kom lige i gang - gider du?!

Vi har nærmest ventet os til – sådan cirka nu – et par timer i transfervinduets lukketid, at vi skal til at skælde ud på Florentino Perez. Ikke sådan voldsomt bare nogle indstuderede, mukkende kommentarer ud mellem sidebenene. Du ved, de der ben på siden af kroppen, som du, hvis du er jo som mænd er flest, har en lidt for høj fedtprocent. Men nok om dig og din overvægt.

De senere år har man har hentet dyre, om end dygtige spillere som fx James, Illarramendi, Ødegaard, Nuri Sahin, Khedira, Altintop og Kovacic uden at have nogen klar plan over deres rolle på holdet. Men det har været prestigekøb – James er fx et af tidernes hotteste navne i Sydamerika, mens Illarra havde været en ganske habil pasningsspiller i La Real, men ikke rigtigt var en type som Madrid stod og manglende. Med andre termer er det ofte andet end blot sportslig værdi, der spiller ind, når Florentino Perez handler, og det har vi nydt – det er så dejligt at kunne brokke sig lidt.

Så vi havde velsagtens også ventet mindst en stor handel i år. For det plejer vi jo at få – og allerhelst en handel af den slags, som vi kan være utilfredse med og stille spørgsmåltegn ved.

Medierne skrev om Pogba, han havde passet beskrivelsen perfekt, alt for dyr og uden noget nævneværdigt niveau i forhold til Kroos og Modric, Lewandowski blev nævnt, men er han virkelig bedre end Benzema? Og hvad med David de Gea, der spøgte igen – bedre målmand end de nuværende bevares – men målt op i mod de rent faktiske kvaliteterne hos Casilla og Navas virkede det ikke rigtigt til at være ’value for money’ målt op mod kvaliteterne i både Casilla og Navas.

Men handlerne udeblev? Hvorfor? Måske fordi Perez er blevet moden – vi tvivler – men måske mest af alt fordi han endelig har fået en træner, han lytter til. For Zidane har givetvist sagt nej til flere store navne, som Perez gerne have set som prestige-projekter – og ja, vi ved godt, at Zidane har talt positivt om Pogba, og har man været interesseret? Givetvist – men prisen som United ville lægge stod ingenlunde mål med spillerens kvalitet, og så trak man sig. Klogeligt. Så vanvidskøbet uden sportslig værdi udeblev.

Og så burde vi jo sådan set alle være glade, ikke?

Alligevel sidder vi med følelsen af, at der ligesom mangler noget – som en fiskefilet uden remoulade eller en nøgenmodel uden arme og ben, så er billedet ikke rigtigt fuldendt. Jo jo, vi fik da Morata, men han virker ikke rigtigt som et køb, han var jo bare sendt på udviklingsophold hos en mindre klub, Asensio lige så.

Men truppen virker ikke fuldendt, den har et par gevaldige huller.

Coentrão er i bedste fald et kæmpe spørgsmålstegn, hans ben virker til at have samme funktion som papmaché i regnverj, og så sidder vi her på redaktionen tilbage med drømmen om, at Perez i de sidste timer af vinduet lukker kaster sig ud i et kamikaze-køb af en defensiv midtbanespiller. Nuvel – vi har Casemiro – og han skal så absolut ingen steder, men med brasilianerens mest af alt kompromisløse adfærd på en boldbane, så kan vi sagtens risikere karantæner i metervarer til vores nummer 14, og hvad gør vi så? Ændrer spillestil og sætter Kroos ned på pladsen igen, hvor han helt tydeligt har det meget svært? Det kommer vi ikke langt med, så kære Perez.

DU må og skal handle. Det er tvingende nødvendigt, for vi har set, hvad det gør ikke at have et defensivt anker. Du må gerne tænke stort og købe en af de helt dyre drenge. Vi nævner i flæng Verrati, Alaba, De Rossi eller Matuidi. Det er fint med os – bare du lige lover at betale overpris, så vi har noget at brokke os over.

Der er over 30 timer tilbage. Du kan sagtens nå det, men lov os lige, at du ikke bruger faxmaskinen i år!

Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 1 uge siden #2 af asp3200
Han hiver Aubameyang op af hatten og Verratti ;D
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren

10 år 1 uge siden #3 af baggins

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

10 år 1 uge siden #4 af Vildfaren
Og siden hvornår er nøgenmodeller uden arme og ben gået af mode???

P.s. Verratti er nok det køb jeg mener vi kan bruge til mest denne sommer. I angrebet er jeg stort set tilfreds bare mariano får nogle flere minutter.

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...

10 år 1 uge siden #5 af Raul7-2880
Hvis ikke de 4 overnævnte, så findes spillere som Carvalho, Coquelin, Gustavo, Weigl, Fernandinho eller Witsel som alle burde kunne hentes til en overkommelig pris.

Ellers kan jeg virkelig ikke se formålet med hvorfor man appellerede/UDSKUDTE transferkarantænen.
Sidste redigering: 10 år 1 uge siden ved Raul7-2880.

10 år 1 uge siden #6 af Mathiaska
Jeg er med på at vi er tyndt besatte på 6'eren, i tilfælde af at Casemiro ikke kan spille, men jeg begriber ikke folk skriger efter en klasse signing på positionen. Vi har en diamant. Vi har spilleren alle ønsker at signe. Oprydder, fysisk stærk, god med bolden og så er han ovenikøbet integreret. Saftsuseme.. Jeg vil hellere undvære endnu 6'er i truppen, hvis en sådan er ensbetydende med at Case ikke får lov til at fortsætte den fantastiske - og længe ventede - udvikling han har gang i. Han skal bare spille.

Rundt omkring på nettet bliver han beskrevet som værende den næste store ting - men han her NU. Vi så det på Camp Nou, vi så det i ChL finalen - vi har set det i hvad, 13-14 kampe Zidane? *host winning streak*
Et køb af Veratti og hvad de ellers hedder vil forpure det. Forpure vores nye Makelele - omend Veratti godt nok også er one piece of footballer, det er jeg da med på!

Lur mig om ikke Casemiro qua hans alder og strålende fysik snildt spiller 55-60 kampe næste sæson, såfremt vores lægestab har fået hovederne skruet ordentlig på naturligvis.

Vi så i semifinalen hvordan Kroos spillede forrygende mod City, i Casemiros fravær på 6'eren. At Kroos skubbes tilbage i enkelte kampe, åbner op for Isco/James/Kova og hvad de ellers hedder.

Som jeg ser det er der lagt en klar plan. Hvis Zidane ville have en 6'er - så var der købt en.

... men okay - jeg føler den VIRKELIG også i år. Jeg kan ikke se andre udfald end at vi tager La Liga tilbage næste sommer. Umuligt andet i mine øjne. :-D
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Real HWL, Roesen7, AmorMadrid

10 år 1 uge siden #7 af Sahinovic
Tyndt besatte på 6'eren?

Vi har en tremandsmidtbane bestående af Modrić, Casemiro og Kroos. Skulle Casemiro gå hen og blive skadet, så kan Kovačić snildt tage over, han har alt hvad der skal til og er en fantastisk spiller. I værste tilfælde kan vi kan rykke lidt rundt på det og enten sætte Kroos eller Modrić ind som en 6'er (Modrić besidder egenskaben som oprydder), og så sætte enten Isco eller James ind. Jeg tror at vores spillere har nok hjernekapacitet til at skulle omstille sig og spille på en plads som de ikke altid har været vant til, der er trods alt ikke så kæmpe en forskel. Vi har også før set Isco spille gode kampe længere ned på banen. Så nej vi er absolut ikke tyndt besatte på 6'eren, eller på midtbanen overhovedet.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 10 år 1 uge siden ved Sahinovic.

10 år 1 uge siden #8 af Mathiaska

Sahinovic skrev: Tyndt besat på 6'eren?

Vi har en tremandsmidtbane bestående af Modrić, Casemiro og Kroos. Skulle Casemiro gå hen og blive skadet, så kan Kovačić snildt tage over, han har alt hvad der skal til og er en fantastisk spiller. I værste tilfælde kan vi kan rykke lidt rundt på det og enten sætte Kroos eller Modrić ind som en 6'er (Modrić besidder egenskaben som oprydder), og så sætte enten Isco eller James ind. Jeg tror at vores spillere har nok hjernekapacitet til at skulle omstille sig og spille på en plads som de ikke altid har været vant til, der er trods alt ikke så kæmpe en forskel. Vi har også før set Isco spille gode kampe længere ned på banen. Så nej vi er absolut ikke tyndt besatte på 6'eren, eller på midtbanen overhovedet.

Jeg har længe ventet på at se Kova spille som 6eren, men det har han ikke gjort i en eneste kamp jeg har set med ham under Zidane. Jeg har nemlig også indtryk af, at han "snildt" kan spille der - men jeg har aldrig set Inter.
Sidste redigering: 10 år 1 uge siden ved Mathiaska.

10 år 1 uge siden #9 af mohbar
Jeg tror de supplerer hinanden rigtig godt de to herrer Zizou og Perez. Zidane ønsker ikke bare hovedløse indkøb og Perez sætter en stopper for salg af spillere som i Zidanes øjne virker overflødige. Tror klart at James ikke sælges pga Perez og det er kun godt for Reals offensive styrke i den kommende tid.

10 år 1 uge siden #10 af Zyconith
Dejligt med en "madridista.dk" mener, var savnet.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

• eksperten
  • Gæst
  • Gæst
10 år 1 uge siden #11 af eksperten
Besvaret af eksperten på emne Madridista.dk mener: Perez må være Perez!
Fint oplæg til debat. De sidste plagerier fra de sultne fans, der har vænnet sig til en giga signing, i hvert transfer vindue!

Coentrao, Morata, Mariano, Asensio er spillerne som fylder hullerne ud og så er Kovacic næsten opstået på ny. Er der overhovedet brug for en signing ?

Jeg mener ikke at vi har brug for et indkøb mere, for det kan kun ende med et salg af en af de etablerede spillere. På de få timer der er tilbage, kan det næsten kun ende ud i fax problemer og der skal sælges.

Lad vores døre været lukket for indkøb og salg de næste 48 timer.

10 år 1 uge siden #12 af Kassow-Rossing
Fantastisk velskrevet debatoplæg. Måske lidt meget fokus på sex men whatever.

Jeg er helt enig med de fleste i at vi ikke behøver flere signings denne sommer. Jeg er også enig i at Pogba ville have været lækker at få men slet ikke til den pris. Det er han simpelthen ikke værd.

Jeg synes i øvrigt det er et interessant spørgsmål, som Raul7-2880 stiller: Hvorfor fik Real Madrid udskudt karantænen, hvis vi alligevel ikke har brug for at købe spillere? Man kan selvfølgelig sige, at vi har købt back-up til venstre back, back-up til Ronaldo og back-up til Benzema, så helt stille har der heller ikke været.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Sidste redigering: 10 år 1 uge siden ved Kassow-Rossing.

Leveret af Kunena Forum