Spansk presse: Espanyol melder sig ind i kampen om Vallejo

Real Madrid har allerede mistet Sergio Ramos i indeværende transfervindue, ligesom man i skrivende stund ligger i forhandlinger med Manchester United om et salg af Raphaël Varane

Dette har åbnet en lille dør på klem for Jesús Vallejo, der har været lejet ud til Granada i halvanden sæson med overvejende succes. Således har han spillet hele 51 kampe på tværs af alle turneringer i sin tid i den andalusiske klub.

Han kommer, som det ser ud lige nu, til at kæmpe om fjerdevalget i Real Madrids trup med Victor Chust og Mario Gila, og især sidstnævnte skulle Carlo Ancelotti have et rigtig godt øje til. Derfor er det nødvendigvis heller ikke givet, at Vallejo fortsætter i den spanske hovedstad, hvis der skulle komme et bud på ham, som Real Madrid ikke kan afvise.

Denne usikkerhed har fået Espanyol til at lurer lidt i kulissen på Vallejos situation i den spanske hovedstad. Den catalanske klub råder i skrivende stund over spillere som Leandro Cabrera, Fernando Calero og Lluís López i det centrale forsvar, men Vicente Moreno kunne efter sigende godt tænke sig lidt mere tyngde i defensiven, og her skulle han, ifølge OK Diario, have kastet sin kærlighed på Real Madrids spanske forsvarsspiller, der ville bringe en vis kvalitet ind i truppen.

Vallejo har en markedsværdi på 5 millioner euro, hvilket naturligvis også er økonomisk attraktivt set fra Espanyols perspektiv.