Optakt: Andalusisk styrkeprøve

  • realmadsen
  • realmadsen's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Ekspert bruger
  • Ekspert bruger
  • Mi unico estimulante es la camiseta blanca!
8 år 6 måneder siden #1 af realmadsen

Søndag aften træder Rafa Benítez tropper ind på et af de mere stemningsprægede stadioner i Spanien, når søndagens svære udekamp mod Sevilla fløjtes i gang. På Estadio Ramón Sánchez Pizjuán byder Unai Emerys mandskab op til en søndagsflamengo og fra hjemmeholdets side er der virkelig brug for alle tre point.

Her knap en tredjedel inde i sæsonen ligger de forsvarende Europa League mestre på en skuffende 13.plads med 12 point og man har både formået at smide point mod bundhold som Eibar og Levante, mens det samtidig er lykkedes at hive alle tre point hjem mod Barcelona. Så Sevilla er mildest talt en ukendt størrelse i sæsonen indtil videre.

Anderledes driftssikkert ser det på papiret ud for Real Madrid. For selvom onsdagens hjemmekamp mod PSG ikke havde meget godt spil at byde på fra de hvidklædte, så er faktum stadig at man fører La Liga, er videre til forårets 1/8-dels finaler i Champions League og kun har ladet fire mål gå ind I ALT i sæsonen.

De blot fire indkasserede mål kan man i høj grad takke Keylor Navas for, da costaricaneren har stået ikke mindre end fremragende. Desværre for Real Madrid må Navas nøjes med at se kampen foran fladskærmen hjemme i Madrid, da man efter midtugens CL-kamp konstaterede at han igen havde problemer med en muskelskade. Ind for ham træder Kiko Casilla der i sine få kampe også har leveret stabile præstationer.

Glædeligt er det dog at spansk sportspresse melder om, at James igen er klar til at træde ind i startopstillingen, hvilket i aftenens kamp bliver på bekostning af Isco.

Desuden er Marcelo fortsat ude med skade, men efter hans solide indhop og scoring er der fuld tiltro til, at Nacho kan holde hovedet koldt og løfte opgaven på venstreback.

Der har været en smule støj på linjerne i Real Madrid i den forgangne uge, hvor Ronaldo først angiveligt viskede sin fremtidige kærlighedserklæring til Laurent Blanc og PSG.

Siden kom det så frem, at Benzema havde været tilbageholdt i mere end et døgn af det franske politi i forbindelse med afpresningssagen omkring hans franske landsholdskollega Mathieu Valbuena. Fra klubbens side har man dog udtrykt fuld støtte til franskmanden, men han har nok haft brug for en stille stund til at cleare hovedet for udtaget er han ikke blevet.

Der er garanti for endnu et spændende møde mellem de to fremragende spanske fodboldhold. Aftenens dommer er González González og der fløjtes til kickoff på 6’eren kl. 20.30.

Real Madrids forventede opstilling: Casilla – Danilo – Ramos – Varane – Nacho – Modric – Casemiro – Vázquez – Kroos – James – Ronaldo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 6 måneder siden #2 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Optakt: Andalusisk styrkeprøve
Jeg har godt nok sommerfugle i maven! Hader de kampe ude mod Sevilla, de bliver altid højintense på den der "det her har mit hjerte ikke godt af"-måde!

Lad os håbe Ronaldo kan gentage succesen fra sidste sæson.

Hvad tænker i andre? Forbliver vi ubesejret efter i aften? :-)

"Maybe they hate me because I'm too good."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 6 måneder siden #3 af FranciscoISCO

Pelle skrev: Jeg har godt nok sommerfugle i maven! Hader de kampe ude mod Sevilla, de bliver altid højintense på den der "det her har mit hjerte ikke godt af"-måde!

Lad os håbe Ronaldo kan gentage succesen fra sidste sæson.

Hvad tænker i andre? Forbliver vi ubesejret efter i aften? :-)


Det er ikke så meget Sevilla jeg frygter, som det er Reals nuværende forfatning. Jeg tror det bliver svært, men mon ikke vi alligevel fedter en sejr hjem? :)

1-2 til Real.

Altid Real Madrid.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 6 måneder siden #4 af ChrillRM14

FranciscoISCO skrev:

Pelle skrev: Jeg har godt nok sommerfugle i maven! Hader de kampe ude mod Sevilla, de bliver altid højintense på den der "det her har mit hjerte ikke godt af"-måde!

Lad os håbe Ronaldo kan gentage succesen fra sidste sæson.

Hvad tænker i andre? Forbliver vi ubesejret efter i aften? :-)


Det er ikke så meget Sevilla jeg frygter, som det er Reals nuværende forfatning. Jeg tror det bliver svært, men mon ikke vi alligevel fedter en sejr hjem? :)

1-2 til Real.


Selvom James måske ikke "The Savior", så tror jeg det kommer til at klæde vores spil i en rimelig anseelig grad, når han er med, så jeg er faktisk mere optimistisk, end jeg har været i noget tid.Vinder vi idag, så har vi hentet sejre på de stadions, hvor Barca har fejlet, og det ville være godt for moralen, nonetheless.

På den anden side, så kan den seneste uges virak udenfor banen med både Benz og Ronaldo samt den generelle kritik af holdet efter PSG-kampen måske have skabt uro og ubalance i omklædningsrummet, og det kan være, at det viser sig negativt på banen.
Omvendt, så kan dagens kamp også være holdets chance for netop at frigøre sig fra ovenstående problemer og kritik.

Sikker 2-0-sejr herfra :)

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 6 måneder siden #5 af DarioGomez
Nu vinder Barcelona jo nok, men hvor er det dog inderligt sjovt, at de har så svært ved at blive 'bortdømt'.

Gult til Neymar og Suaréz inden for 20 sekunder. Begge for helt hjernedød brok. Genialt :-D

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Sidste redigering: 8 år 6 måneder siden ved DarioGomez.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 6 måneder siden #6 af DarioGomez
Det hører så også med, at dommeren er urimeligt ringe!

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 6 måneder siden #7 af rene
Besvaret af rene på emne Optakt: Andalusisk styrkeprøve
Fuck hvor er jeg træt af, at Barcelona vinder alle deres kampe, de virker ustoppelige, vi max presset nu, er bange for vi må overlade førstepladsen til Barcelona til el classico, fuck noget lort!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
8 år 6 måneder siden #8 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Optakt: Andalusisk styrkeprøve

rene skrev: Fuck hvor er jeg træt af, at Barcelona vinder alle deres kampe, de virker ustoppelige, vi max presset nu, er bange for vi må overlade førstepladsen til Barcelona til el classico, fuck noget lort!


Vi vinder da også alle vores kampe? Der er ikke noget nyt i, at Barcelona og Madrid vinder nærmest alle kampe i ligaen.
Men ligesom vi ikke har været vildt imponerende, så synes jeg det samme kan siges om Barca. Selvom de har fået god gang i de to forreste.

På Bernabéu, med alle folk klar, er vi favoritter.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 6 måneder siden #9 af Dios
Besvaret af Dios på emne Optakt: Andalusisk styrkeprøve

rene skrev: Fuck hvor er jeg træt af, at Barcelona vinder alle deres kampe, de virker ustoppelige, vi max presset nu, er bange for vi må overlade førstepladsen til Barcelona til el classico, fuck noget lort!


Ser du dem spille? For første gang i langtid har jeg faktisk set en Barcelona kamp, hvor de møder et ligegyldigt hold. De spiller langsommere end os, og de er så langtfra frygtindgydende som de overhovedet kan blive. De vinder deres kampe som idag, og det er selvfølgelig klasse i sig selv, men er der bare lidt modstand, så har de også vist at de er klar på at få en røvfuld. De har en del spillere ude, og inden kritikken hagler nedover Jesé, Lucas, Casemiro etc. så skal vi prise os lykkelige over, at vi ikke har Barcelona's reserver! Der er ingen som er i nærheden af start 11'eren, og jeg tror ikke engang de ville have en chance på Castilla holdet.

Vi taler meget om hvor dårligt spillende vi er, men vurderet udfra idag, og hvad jeg har hørt fra andre Barcelona kampe, så er vores nuværende forfatning langt bedre end deres. Også selvom Enrique siger de er blevet mere homogene uden Messi, eller hvad han nu fik sagt.

Vi har en svær kamp idag, men jeg frygter nu mere kampen idag end El Clasico! Godt nok har sidstnævnte kamp sit eget liv, men spiller for spiller og hold for hold, så vinder vi overlegent på begge punkter. Jeg ville være bange, hvis Barcelona tromlede derud af, og spillede sit livs fodbold. Vi spillede bedre under Luxemburgo. Overdrivelse fremmer forståelsen, så forstå mig ret. Barcelona er stadig verdensklasse, men et hold jeg frygter er de langtfra, og det er med og uden Messi!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 8 år 6 måneder siden ved Dios.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 6 måneder siden #10 af Macon
Besvaret af Macon på emne Optakt: Andalusisk styrkeprøve
Ser ikke barcelona's kampe, kun mod os, eller i slutningen af en kamp, de er ved at sætte point til i.

Men for de ikke vildt mange straffe i denne sæson?
Sidste redigering: 8 år 6 måneder siden ved Macon.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 6 måneder siden #11 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Optakt: Andalusisk styrkeprøve
Apropos Messi - er der nogen, der har seneste nyt? Bliver han klar eller ej?

"Maybe they hate me because I'm too good."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
8 år 6 måneder siden #12 af Storken
Besvaret af Storken på emne Optakt: Andalusisk styrkeprøve

Pelle skrev: Apropos Messi - er der nogen, der har seneste nyt? Bliver han klar eller ej?


Det er usikkert. Klubben vil hverken be- eller afkræfte det. Jeg tror ikke, at han bliver helt klar, men får en plads på bænken. Så kan han komme ind i anden halveg, hvis det presser på.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum