Om Vores Rivaler IX

4 år 5 måneder siden #10993 af Nada mas
Besvaret af Nada mas på emne Om Vores Rivaler IX
Måske skulle du overveje at blive Barca-fan, så slipper du ifølge din egen udlægning for mange skuffelser. Op med humøret!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 5 måneder siden #10994 af Elto92
Besvaret af Elto92 på emne Om Vores Rivaler IX
Lidt trakomisk parallel man kan drage her:

Dembele kommer i unåde med Barca ledelsen, man vælger dog at spille ham, og han leverer mål og assist i streg

modsat i Madrid

Hazard kommer i unåde med Ancelotti (hvem ved hvad der er sket) man vælger derfor at fryse ham helt ud.

4 år 5 måneder siden #10995 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX

Dios post=147313 skrev: ​@Ramos4. 

Simpelt. Det bedste hold taber ikke 0-4 på hjemmebane i en total ydmygende stil. 
Ligaen spilles over 8 måneder og vi var det klart bedste hold de første 4 måneder af sæsonen. Nu er vi det bare ikke længere. Nu maler vi fanden på væggen. Vi vinder mesterskabet med 1 point ned til Barca. Er vi stadig det bedste hold i Spanien selvom vi vinder?
Barca vil så have hentet 11 point ind på os siden Xavi’s ansættelse. Så er forskellen så
minimal, og forskellen ville være hvornår Barca fyrede Koeman og ikke hvor overbevisende vores efterår så var. 

Jeg kan sagtens gå med til, at vinderen er det bedste hold, men så lad mig bare slå fast, at det bliver vi ikke de næste mange år, hvis Barca som jeg desværre tror køber de rigtige spillere til sommer. 

​Hvis vi vinder ligaen efter at have været bedst i 4/8 måneder,
hvor Barca var bedst de andre 4/8, hvorfor er vi så ikke bedst? Hvem skulle være bedre? Dem der var bedst de andre 4/8, men endte bag os? :D

Mht. 0-4 så er det eneste blamage (so far) og  99% Ancelottis skyld. En svipser fra træneren tager ikke noget fra holdet i min bog. Men let’s agree to disagree.

Mht. Barca så kan jeg da også godt frygte hvad der sker hvis de kører videre med et koncept vs. os der kører uden. Men man skal huske at der ikke skal meget til før vores trup er absolut verdensklasse. Får vi de rigtige forstærkninger + træneren, så står vi stadig bedre end Barca, der skal ud og kigge på free-transfers.

Barca anno Pep med Xavi, Iniesta, Messi og co. genopstår ikke lige igen. Ligesom Uniteds 92’ generation ikke lige bliver gengivet foreløbig osv.

Barca står stærkt med deres koncept, men med vores økonomi og nye stadion og Mbappe har vi bedre kort på hånden ift. at udfordre City, Liverpool, Bayern etc. IMO. Men det er kun min holdning selvf. Træffer vi de rette valg til sommer bør vi have en meget bedre trup end Barca.

Barca kan ikke vinde CL med deres nuværende hold + Kessie og AC. Det kan vi med Mbappe + højreback + træner. 

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

4 år 5 måneder siden #10996 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Om Vores Rivaler IX
​Bringer lige en anden dimension i debatten om vores rivaler...

Ja Ancelotti havde en total hjenedødt taktisk oplæg i søndag og vi blev ydmyget. Og det gjorde og gør stadig ondt i sjælen.

Men jeg er nærmest overbevist om at vi med det rigtige oplæg, sagtens vil kunne slå Barcelona.. 

De 5 sidste kampe før den i søndags har vi gjort rent bord. Vi vandt 5 kampe mod dem i streg. De har vundet en.

Var det en krig (og det er det jo når vi spiller mod Barcelona :-)) Så vil vi stå som sejrherren, selvom de vandt et slag ;-). Lad os se hvad de kan bringe næste classico.

Husk vi er stadig nr. 1 i Ligaen og stadig med i CL. 

4 år 5 måneder siden #10997 af Ramos4
Araujo og Gavi har afvist Barcas seneste kontraktudspil. Så går tingene altså heller ikke bedre hos dem.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

4 år 5 måneder siden #10998 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX

Ramos4 post=147330 skrev: Araujo og Gavi har afvist Barcas seneste kontraktudspil. Så går tingene altså heller ikke bedre hos dem.

​De forlænger vel nok, når de får tilbudt en bedre løn. Laporta kan ikke blive ved med at udtale, hvor godt det hele går med økonomien, herunder nye sponsoraftaler, også på samme tid tilbyde covid-lønpakker. 

4 år 5 måneder siden #10999 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX
​@Ramos4.

Vi var det bedste hold, og havde vi ikke tabt så stort og ydmygende til Barca, så ville tingene måske også have set anderledes ud for mig. Nok ikke omkring Ancelotti, da min bekymring med ham stammer tilbage fra Milan tiden. Mesterskabet er sådan set fint, hvis du vil dele det op på den måde. Jeg synes bare den helt store forskel for mig er, at vi var det bedste hold, og nederlaget sætter tingene i et helt andet perspektiv. Vi vinder ligaen, men hvem føler du er det bedste spanske hold nu? Ikke formmæssigt, men hvem ville du sætte pengene på, hvis ligaen startede nu? Jeg er helt med på, at Real Madrid nok skal rejse sig igen, og vi ikke ryger ud af ligaen, for så dårlige er vi ikke. Jeg siger bare, at det er ved at være et halvt år siden Real Madrid viste overlegenhed på banen, og ikke skulle kæmpe en kamp for at vinde selv de lettelse kampe på papiret. 

Her er vi nok uenige, for hvad er chancen for at vi får den rette træner plus de åbenlyse mangler Real Madrid står og mangler kontra Barca's problemer? Barca har allerede de 3 første indkøb på plads til næste sæson. AC, Kessie og ham højrebacken fra Ajax. Spansk presser fumler stadig rundt og name dropper den ene fodboldspiller efter den anden, hvor vi reelt set ikke mangler forstærkning til næste sæson. Haaland og Tchouameni bliver der skrevet rigtig meget om, men skal vi ikke være enige om, at det er de 2 pladser vi er dækket bedst ind på? Her mener jeg ikke på den defensive midtbane, men mere generelt på selve midtbanen, for så vidt jeg husker spiller Tchouameni ikke som 6'er, men ret mig endelig hvis jeg tager fejl. 
Jeg siger det gerne igen. For mig står Real Madrid i en gude position, og det har vi gjort siden 2014. Problemet er bare, at Perez ikke kan og ikke vil udnytte det. Vi har verdensklassespillere og nogle af de største talenter i verden, men vi mangler den rigtige træner som er det sværeste at finde. Vi alle ved, at Ancelotti kun bliver fyret, hvis vi taber ligeså ydmygende til Chelsea og mister mesterskabet. Det sker ikke, og derfor er Ancelotti også i Real Madrid til næste sæson, så lad os forholde os til det. Vil Mbappé ændre på billede? Han vil helt sikkert ændre på, at Asensio og Rodrygo ikke skal kæmpe om hvem der skal starte inde. Allerede der er det et kæmpe win, men ellers ser jeg ikke Mbappé gøre det store. For vi har stadig Mendy og Carvajal på vores backs. Vi har stadig Casemiro på den defensive midtbane. Vi har stadig en træner som vil spille Casemiro, Kroos og Modric sammen, så hvilken forskel vil det egentlig gøre? Vi får noget mere individuel kvalitet, men holdet har vi bare ikke.

Jeg siger sådan set heller ikke, at Barca blomstre op og bliver det bedste hold i verden. Jeg siger egentlig nok bare, at jeg på ingen måder ser nogen af dem kunne bide skeer med de største. Barca ser jeg bare som det bedste spanske hold, og ser man tilbage på opgøret i januar måned, hvor de også var bedst, og så på den måde alt bare spillede her i weekenden, så kan der bare ikke være den store tvivl hos selv den mest farvede Real mand :D
Barca's økonomi sejler ikke længere. De har pengene, hvor kun deres løn er det store problem lige nu. Jeg er fuldstændig ligeglad med vores stadion og de penge vi har masser af, for det har vi. Vi kan bare ikke blive ved med at bruge 2 milliarder på spillere, som enten ikke passer ind i Real Madrid, eller som ikke slår igennem. Og hvem er det nu lige som står for indkøbene for Real nu? Er det vores træner som ikke er i klubben om 2 sæsoner, eller vores præsident som aldrig køber spillere til systemet (klart for hvilket system?:D), men derimod navnet og hvor stor kommerciel indtjening der er. 
Det faktum ændre sig ikke, og skulle det magiske ske, at vi får os en verdensklasse træner med et koncept, så skal vores trup alligevel skiftes ud, for ikke at glemme vores med afstand bedste spiller ikke spiller sådan her mange sæsoner endnu. 
Jeg er altid optimistisk til og starte med, da jeg virkelig synes vi står i en god position, men når det igen hedder 1. september og vi alle stadig står og måber over, at Carvajal, Casemiro og Mendy er uden konkurrence, så falder optimisten godt nok hurtigt igen. 

Vi havde alle muligheder for at starte forfra i at opbygge en ny æra, men så ansætter man fandeme en træner som vil gøre alt for at forblive træner i stedet for at se fremad og opbygge fremtidens hold. Det er jo et kæmpe selvmål, for hvordan synes du selv udsigterne ser ud med vores talenter med Ancelotti som træner? 

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Jakobsif555, El Siete

4 år 5 måneder siden #11000 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Om Vores Rivaler IX

Elto92 post=147320 skrev: Lidt trakomisk parallel man kan drage her:

Dembele kommer i unåde med Barca ledelsen, man vælger dog at spille ham, og han leverer mål og assist i streg

modsat i Madrid

Hazard kommer i unåde med Ancelotti (hvem ved hvad der er sket) man vælger derfor at fryse ham helt ud.

Hazard er bare en kæmpe fail og tanken om at erstatte Ronaldo med ham var jubel-idioti. Længere er den ikke.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Følgende bruger(e) sagde tak: Elto92

4 år 5 måneder siden #11001 af Ramos4
www.marca.com/en/football/barcelona/2022...a4741d3088b4594.html

Barca forsøger at få deres rutinerede spillere endnu længere ned i løn. Endnu et tegn på hvor godt det går økonomisk i Catalonien.

Følgende bruger(e) sagde tak: Chamartin

4 år 5 måneder siden #11002 af henrikcomn
Besvaret af henrikcomn på emne Om Vores Rivaler IX

Ramos4 post=147394 skrev: www.marca.com/en/football/barcelona/2022...a4741d3088b4594.html

Barca forsøger at få deres rutinerede spillere endnu længere ned i løn. Endnu et tegn på hvor godt det går økonomisk i Catalonien.

​Og samtidigt spøger Lewandowski, Raphinha fra Leeds og AC. Hvis det alt sammen går hjem, må man bare sige at de ekstremt hurtigt har fået vendt deres krise til noget positivt. De vil i så fald have et enormt spændende hold, og så mere spændende en Reals ditto med erhvervelsen af Mbappe. 
Sidste redigering: 4 år 5 måneder siden ved henrikcomn.

4 år 5 måneder siden #11003 af Ramos4

henrikcomn post=147396 skrev:

Ramos4 post=147394 skrev: www.marca.com/en/football/barcelona/2022...a4741d3088b4594.html

​Og samtidigt spøger Lewandowski, Raphinha fra Leeds og AC. Hvis det alt sammen går hjem, må man bare sige at de ekstremt hurtigt har fået vendt deres krise til noget positivt. De vil i så fald have et enormt spændende hold, og så mere spændende en Reals ditto med erhvervelsen af Mbappe. 

Mit indlæg var ironisk i øvrigt.

Forskellen er at vi sagtens kan hente Mbappe, men hvis Barca skal hente fx. Lewandowski skal enten han gå kraftigt ned i løn (ligesom Aubameyang og Co) ellers skal resten af truppen gøre det.​

Følgende bruger(e) sagde tak: Administrationen

4 år 5 måneder siden #11004 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Om Vores Rivaler IX
​Med alle de spillere på vej, Kessie, AC, Raphinha, osv, får de jo et kæmpe arbejde med at komme af med spillere her til sommer. De ender sikkert med at stå i samme situation som de sidste par vinduer, og ikke kan registrere spillere før i allersidste øjeblik. 

Men når det så er sagt, så snakkes der for vores vedkommende stadig om, om Mbappe nu kommer, og udover Haaland, er der nogenlunde stille på transferfronten. Barcelona gør i det mindste noget. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

Leveret af Kunena Forum