Om Vores Rivaler IX
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det er et heatmap - der hvor der er mørkest, er der han befinder sig mest.Ramos4 post=200604 skrev: Hvorfor er området mørkere de senere år? Er det fordi han har flere touches på bolden simpelthen?
De 2 heatmaps, hvor der er ikke er nogen super mørke områder, der har han ikke ligget 1 bestemt sted ligeså meget.
NICE
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Yep - det er jo ikke rocket science, hvorfor han ikke fungerer for holdet som "9er", omend han individuelt scorer mange mål.Ramos4 post=200606 skrev: Så han ligger mere til venstre nu end nogensinde.
NICE
Det var præcis det samme i psg, da man sendte cavani afsted, og rykkede mbappe fra kanten op på 9eren (på papiret) - han kom i stor stil til at være en hæmsko for neymars spil, fordi mbappe bare forsatte med at spille, som han altid havde gjort.
Løsningen i real madrid er jo lige til, specielt efter vinicius har mistet sin fart, og espi har vist sig at være rigtig skarp i boksen.
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Lige præcis. Det er underligt det her med at snakke om at der skal stå et køleskab derinde, og sætningen "hvor en 9'er skal være" er jo taget direkte ud af 90'erne. Mbappe fik i tirsdags scoret på en bold efter et dybdeløb fra centralt hold. Han brænder også en friløber i højre side. Da Bellingham brænder på stregen, ligger han også perfekt til et cutback. Han bankede mål ind som en vanvittig sidste sæson som holdets angriber. Hvordan kan han gøre det hvis han ligger så forkert? :DHamid8210 post=200599 skrev: Barca viser man kan spille fodbold uden en nier.
Harry Kane sværmer rundt på hele banen, Raphinha var langt nede i banen og et godt stykke ude omkring Yamal i går og skaber stadig chancer for sig selv og andre. Det er vel kun City der har et skur som ikke har evner eller lyst til at deltage i spillet? De er så tilgengæld begunstiget af at han er verdens bedste til at stå der og har et fantastisk hold rundt om.
Barcelona løber og løber og løber. Der er 1-3 mand som løber dybt hele tiden, også når de spiller på sidste tredjedel. De spiller hurtigt, kombinerer i højt tempo og gør banen kæmpestor. På samme måde synes jeg det er helt fair at kigge rundt om Mbappe. Laver Vinicius de modsatte løb når Mbappe lægger sig bredere? Tager Valverde og Güler nok løb dybt når Mbappe fjerner sig fra centralt hold og uden tvivl tager noget fokus med sig? Arbejder Jude og Mbappe overhovedet sammen når de modsatrettede bevægelser bør være et stærkt våben der kan skabe chancer for dem?
Så kan man godt forsimple alt og kigge på et latterligt heatmap. Det er også fint hvis man (undskyld mig) ikke forstår sig på fodbold. Men fodbold er altså ikke et spil hvor angriberen stiller sig omkring feltet, kanten bliver stående på kanten, midtbanen har hver sin zone på midten hvor de bare står stille og hvor backsne står på hver deres dør og piller bussemænd. Så tør jeg godt love, at vi ikke kommer til at skabe noget som helst.
Mbappe kan man sagtens kritisere for en del og vi er nødt til at adressere de ting han skal forbedre og en del af det er bestemt også hvad han gør uden bold og hvad han gør når han ikke er tæt på målet. Men det ville være jordens største selvmord at begynde at bruge ham som kantspiller. Det kommer til at gå så galt. Arbejd nu med holdet i stedet og få Mbappe til at indse hvordan et hold fungerer bedre hvis han imødekommer kritikken.
Og vi kan også sagtens blive enige om, at Raphinha er en langt klogere og mere hårdtarbejdende fodboldspiller end Kylian.
Jeg tror der vil bare blive andre ting vi kommer til at blive irriteret på ham over. Og han passer i hvert fald ikke til Espi. Så skal det jo snarere være en 9’er der ofrer alt for Mbappe, og sætter ham op mens han kommer fra venstre. I den ideelle verden, hvor Vini ikke er her længere, kan Diomande lige så godt spille derude.
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Men det kan man for det første ikke hvis man absolut skal spille en meget låst 4-2-3-1 og for det andet hvis ikke man er villig til at arbejde rigtig meget med transition i de forskellige faser. Jeg synes, at vi har holdet til det, men jeg synes ikke vi har træneren til det.
Jeg kan heller ikke se Mbappe ligge til venstre og servicere Espi særlig godt. Jeg synes også, at han løber alt for lidt dybt i forhold til hvor meget fart han har. Han står oftest og venter på bolden i fødderne selvom han faktisk ikke er særlig god i opbygningsspillet.
Mbappe ville ikke servicere espi ret meget, men det kan resten af holdet heldigvis gøre.NickyMad post=200610 skrev: Jeg tror heller ikke alt bare bliver perfekt ved at flytte Mbappe derud. Han har også en masse mangler i sit spil, ift. at skulle sætte sine medspillere op, som han altså skal kunne derude fra.
Jeg tror der vil bare blive andre ting vi kommer til at blive irriteret på ham over. Og han passer i hvert fald ikke til Espi. Så skal det jo snarere være en 9’er der ofrer alt for Mbappe, og sætter ham op mens han kommer fra venstre. I den ideelle verden, hvor Vini ikke er her længere, kan Diomande lige så godt spille derude.
Det vil være langt mindre problematisk at have mbappe i en fri rolle på venstrekanten, end det er at have ham i en fri rolle på 9eren som for nuværende, hvor han altid mangler i feltet, og fungerer meget dårligt som opspilsstation.
Det kan sagtens fungere, men det er altså ikke så lige til som du får det til at lyde.
Og hvis vi er realistiske, hvis Vini endelig tages ud, så er det jo nok dyreste spiller i Diomande der kommer ind før Espi.
Men det er også underordnet, det kræver Vini skal ud først, og det har lange udsigter.
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Jeg savner Pepe :(