Sæsonen 26-27
Perez har alle dage voldsomt nedprioriteret den defensive midt. Helt fra start, hvor han sælger makelele, hvilket muligvis var det dummeste salg i real madrids historie.NickyMad post=198907 skrev:
Jeg tror ærligt slet ikke Perez er interesseret i at hente Rodri eller andre til den position, det har vel bare været pres fra fansene. Han tror vel stadig på vores midtbane fejler intet og det er trænerens opgave at løse det. Sidste år havde vi ikke "råd" til Zubimendi, og i år prioriterer vi alt muligt andet end den position. 2 spillere til begge back positioner, der ville starte i fleste andre klubber, men midtbanen.. nej nej vi venter på Camavinga smutter. Man kan håbe interessen fra Barca vækker PerezNadaMás post=198903 skrev: Amen det er jammerligt.
Jeg er med på at vi ikke bare kan købe, købe og købe, uden at sælge - Og det har vist sig en anelse svært. Men klubben er i forhandlinger med Rodri, da man henter Espí først, velvidende at det er den ene trupplads til overs, såfremt der ingen sælges.
Så luk da den vigtige handel. Den spiller holdet virkelig mangler. Den der går ind i startopstillingen, i stedet for den spiller der får en halvleg om måneden.
Jeg tror ærlig talt, at der var en anelse arrogance fra Perez i situationen, fordi aftalen med Rodri var ‘lukket’, og at Rodri ingen andre steder ville tage hen.
Nu skal man ikke sælge skindet før bjørnen er skudt.. Så Rodri er ikke Barca-spiller endnu.
Men det er jo ikke fordi, at Camavinga bliver solgt i morgen.
Som jeg ser det, er det all-in på Rodri, og så må man finde den plads efter - Selvom det ikke er den rette måde at gøre tingene på, normalvis.
Rodrygo behøves ret beset ikke at blive registreret før januar. Ellers kan Mendys kontrakt måske ophæves, men det er også dyrt og lidt tosset. Selvfølgelig vil et Camavinga-salg være best case.
City har eftersigende med vilje ventet på en budkrig. Real må betale mest, så vigtig er Rodri altså.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men hvis Vini forlænger, så det vigtigt at have spillere, der kan klare tingene selv derinde, og så vil Rodri jo være god for det er han klog nok til. Hvis træneren ikke skal være hjernen på banen (og det er desværre ikke muligt med Vini), så det vigtigt at man har spillere der har hjerne selv.
Mendy og Camavinga hygger til gengæld.
Ligesom det bør være det at leje ud Endrick ud, uanset om vi så har plads i truppen. Giver ingen mening at beholde ham og ødelægge hans udvikling.
NickyMad post=198885 skrev:
Det er selvfølgelig spekulationer, men vi fyrede en træner, der ikke kom overens med Vini, og ansatte en, der brugte fem måneder på at rose ham. Er det virkelig utopi at tro, at Mourinho har fået samme besked?Fondo_Sur post=198882 skrev: Mourinho spillede angivenligt en stor rolle med at få forlænget Vinis kontrakt.
Det ironiske i det her er jo, at det var det sportslige, som pressede på en forlængelse og ikke så meget det kommercielle, selvom det selvfølgelig var et plus.
Jeg sagde det allerede inden Mourinho blev ansat. Forventer man en iskold Mourinho, der sætter folk på plads, bliver man skuffet. Han har endelig fået chancen i en storklub igen og risikerer ikke at ryge ud som Xabi ved at skabe unødig uro.
Inden Mourinho blev ansat, blev der faktisk i pressen skrevet, at Mourinho havde nogle krav til Perez, og at en af kravene var, at Perez ikke skulle blande sig i taktisk disposition. Hvor meget vægt disse skriverier har, må man selv bedømme.
Angående Vinicius' rolle i Alonsos fyring er det langt mere komplekst, da det ikke kun var brasilianeren, der var utilfreds. Flere spanske medier, herunder journalisten Alberto Pereiro Muñoz, der følger og analyserer Real Madrid tæt, mente, at der var betydelig utilfredshed i omklædningsrummet, og at Alonso havde mistet opbakning fra en stor del af truppen, ikke kun Vinicius. Herunder Bellingham og Valverde, hvilket forklarer hvorfor de også blev buhet i kølvandet på Alonsos fyring.
Kiyan Sobhani fra MM mener desuden, at når så en stor del af truppen går imod træneren, er der ingen vej tilbage, da det ikke kan lade sig gøre at fyre halvdelen af truppen. Og han stiller sig også tvivlende over, om en træner med fuldkommen magt er den rigtige i Real Madrid, da klubben har tre store individualister, der skal have et vist frirum. Hvor meget enig man er med Kiyan, må man selv vurdere.
Skulle det være faktum, at Mourinho mener at Vinicius er vital og at alternativet ville være dårligere, så er sagen afgjort. Det ville være kontraproduktivt at gå imod trænerens ønske. Mener man, at Vinicius skal ud for enhver pris, så bør man ansætte en træner, der følger den røde tråd.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Mens Perez var berygtet for at nedprioritere og ligefrem forsømme defensiven i sin første periode, - herunder den famøse salg af Makelele - så er sagen en anden i sin anden periode: Khedira, Alonso, (Modric?), Tchouameni, Camavinga, og måske eller måske ikke Rodri.Dragam post=198908 skrev: Perez har alle dage voldsomt nedprioriteret den defensive midt. Helt fra start, hvor han sælger makelele, hvilket muligvis var det dummeste salg i real madrids historie.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Kiyan Sobhani fra MM mener desuden, at når så en stor del af truppen går imod træneren, er der ingen vej tilbage, da det ikke kan lade sig gøre at fyre halvdelen af truppen. Og han stiller sig også tvivlende over, om en træner med fuldkommen magt er den rigtige i Real Madrid, da klubben har tre store individualister, der skal have et vist frirum. Hvor meget enig man er med Kiyan, må man selv vurdere.
Selvfølgelig bør man ikke fyre halvdelen af truppen, men man bør vel heller ikke lægge så meget magt over til truppen, at de kan stille sig utilfreds som det passer dem, om det er rotation, taktiske dispositioner eller andet. Nu lytter jeg selv til Kiyan, og det er jo noget han også er ofte er inde på og kritisk over for, ligesom han også var kritisk ift. Xabi behandlingen.
Og vi hælder jo kun mere den vej når vi forlænger med Vini. Så kan du sige nok så meget at man kan bare sælge Vini om et år hvis det ikke går. Men hvis Vini sammen med sine venner beslutter at det ikke fungerer med Mourinho, jamen så må vi fyre træneren igen... fordi vi kan jo ikke fyre halvdelen af truppen. Når vi først begynder at gå nedad den sti, så flytter magtbalancen sig kun mere over til spillerne. Det er fair nok hvis det er sådan du tænker - så må vi tælle ned til Perez stopper.
Det er også kontraproduktivt at gå imod 2 forskellige træners ønske om at få en midtbane ind. Nu må vi se om den tredje får detSkulle det være faktum, at Mourinho mener at Vinicius er vital og at alternativet ville være dårligere, så er sagen afgjort. Det ville være kontraproduktivt at gå imod trænerens ønske.
Så fik man istedet den måske mest vatpikkede træner jeg overhovedet har set i klubben, og jeg er så gammel at jeg godt kan huske 00’erne og den klovne-kavalkade af trænere vi måtte igennem dengang.
Nu står vi så på tærsklen til en ny sæson, med en ny træner og en håndfuld nye spillere, og det synes jeg da godt man kan tillade sig at glæde sig til, den her snak med at man ligeså godt kan strække sværd overfor Barcelona på grund af en (måske) misset transfer af en 30-årig nyligt ryg-opereret Rodri, det synes jeg er lige pessimistisk nok.
Men jo midtbanen er da også en bekymring for mig, men jeg synes også at Arda bliver bedre og bedre, og Bernardo Silva kan vist også godt holde på en bold og slå en aflevering.
DC19
Jeg kommer til at tænke på Perez’ egne udtalelser, da han trådte tilbage i 2006. Dengang tog han selv en del af ansvaret for situationen og sagde om spillerne: "Jeg har opdraget dem dårligt, som forældre gør med børn, når de giver dem det bedste og ender med at forvirre dem."
For mig virker det desværre, som om vi er ved at bevæge os tilbage mod noget af den samme kultur.
Det er vel anerkendt, at det allerede har bevæget sig i den retning.NickyMad post=198924 skrev: For mig er det især kulturen omkring holdet og den magt, spillerne tilsyneladende har fået, der får mig til at se mørkt på situationen. Desværre er der ikke meget, der lige nu tyder på, at udviklingen er ved at vende.
Jeg kommer til at tænke på Perez’ egne udtalelser, da han trådte tilbage i 2006. Dengang tog han selv en del af ansvaret for situationen og sagde om spillerne: "Jeg har opdraget dem dårligt, som forældre gør med børn, når de giver dem det bedste og ender med at forvirre dem."
For mig virker det desværre, som om vi er ved at bevæge os tilbage mod noget af den samme kultur.
Mourinho er jo blevet hyret for at rette op på det.
Men igen er det en svag måde at løse problemet, for der skal et meget mere ambitiøst sportligt projekt i klubben til løfte det hele.