Sæsonen 26-27
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
United kunne man snyde til at betale 150 mio euro. De har før købt dyrt hos os.Raul7-2880 post=196847 skrev:
Chelsea var reelt den eneste klub i Europa, der ville betale omkring 100 mio. euro for Vini — men det heller ikke realistisk længere efter ansættelsen af Xabi Alonso.Mr. Galactico post=196843 skrev: Til den nye sæson er der selvsagt brug for indkøb til startopstillingen i samtlige kæder. I det centrale forsvar skal vi bruge en rutineret verdensklassespiller, som kan gå direkte ind fra første dag og sikre stabilitet og ro i defensiven. Det samme gør sig gældende på midtbanen, hvor der er brug for en bolderobrende defensiv midtbanespiller, som samtidig kan diktere tempoet i spillet og bevare roen under pres. I angrebet skal vi tilbage til den tid, hvor vi kunne true modstanderne fra både venstre og højre side, som vi gjorde i årene 2014-2018 med Cristiano og Gareth Bale. I de seneste år har angrebsspillet været alt for endimensionelt, da vi har manglet en målfarlig kantspiller i højre side med fart, som kan sætte sin direkte modspiller regelmæssigt.
Jeg er overbevist om, at nedenstående hold kunne give optimismen tilbage på Bernabeu og bringe Real Madrid i spil til titler igen til den kommende sæson.
Mbappé G. Garcia Olise
(Victor Muñoz) (Endrick) (Brahim Diaz)
Güler Rodri Valverde
(Nico Paz) (Pitarch) (Bellingham)
Carreras Gabriel Huijsen Trent
(F. Garcia) (Asencio) (Rüdiger) (D. Jiménez)
Courtois
(Lunin)
Ind:
Olise (200 mill euro)
Gabriel (100 mill euro)
Rodri (60 mill euro)
Nico Paz (10 mill euro)
Victor Muñoz (8 mill euro)
Ud:
Ceballos
Alaba
Carvajal
Camavinga (40 mill euro)
Tchouameni (60 mill euro)
Vinicius (100 mill euro)
Mastantuono (Udlejes)
I forhold til transfers er PSG det eneste hold som må anses for værende umulige at forhandle med. Bayern, Arsenal og Man City er alle klubber, som kunne være åbne for et salg, hvis spilleren tilkendegiver ønske om en ny udfordring og prisen samtidig er rigtig.
Tvivler i øvrigt på, at Mourinho er tilfreds med Trent og Carreras defensive kvaliteter…
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
He will announce it THIS WEEK and demands 2 DIRECT debates against Florentino Pérez. @radiomarca
-
Debatter. Det gad man godt se!
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Fra sikker Perez-sejr til det modsatte.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Eller et salg af Vini og Valverde, så har han i hvert fald min stemme.
Og kan man virkelig have nok livserfaring som blot 37-årig, til at styre verdens største fodboldklub? Vil han i så fald ikke blive den yngste præsident nogensinde i Real Madrid?
DC19
Tror han relativt "nemt" kan vinde på det sportslige plan, hvis han går ud og snakker om en moderne tilgang, som andre storklubber, og kigger fremad; koncepttræner (Klopp), de rette profiler, balanceret trup, krydret med nogle verdensklassespillere. Men på det økonomiske får han det nok svært, hvad er hans retning for klubben her? Her står Perez jo enormt stærkt ved at have ført klubben helt til tops i omsætning, nyt stadion, Valdebebas, sponsorater, osv.Madrid1998 post=196851 skrev: Spændende! Jeg glæder mig til at se, hvad der kommer ud af det. Det kunne være fedt, hvis Enrique går til valg med et løfte om at ansætte Klopp. Så tror jeg klart han vinder.
Eller et salg af Vini og Valverde, så har han i hvert fald min stemme.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Figo-10 post=196845 skrev: Hvordan ser i egentligt Mbappe, er han offer eller er han skyldig?
I PSG var det jo ikke ham der bad om at Messi og Neymar også skulle være der og bidrog til at det PSG hold blev hånet. Var det hans skyld at der var det store cirkus? Han er PSG' mest scorende i historien og der var sæsoner med Mbappe, hvor de var mindst lige så gode som nu, men altid mistede det til sidst, bl.a. til os.
I Real Madrid er han offer eller skyldig? Tror det tydeligt for alle, at han var på Team Xabi og var jo på Balon d'Or track i efteråret. Så vælger Valverde og Vini at smide Alonso under bussen. I El Chiringuito har de været ude at forsvare ham. Men så er der hans fight med Pequeno Arbeloa, hans honey moon, hans store smil osv.
Hvor står folk? Det nok ikke sort/hvidt.
Jeg har været lidt stille når det kommer til Mbappe herinde, fordi jeg egentlig har været ret uenig med hvad folk siger herinde (negativt), men er samtidig ikke en spiller jeg er specielt knyttet eller bundet til, så har ikke rigtig orket at diskutere det heller :D
Jeg vil langt fra kalde ham et offer, men ser ham slet ikke som et problem på det her hold heller. Tager man form ud af ligningen er han, i mine øjne, verdens bedste fodboldspiller, og så kan man næsten umuligt være et problem for det hold man spiller på, om det så er PSG eller Real Madrid. Narrativet om at han ødelægger mere end han gør gavn i både PSG før og i Real Madrid nu er langt ude, efter min mening.
Men det ikke sort/hvidt som du siger, han kommer sikkert med et stort ego, men det egentlig ikke et problem for mig, hvis man har niveauet, slet ikke i en klub som Real Madrid. Og efter min mening, kan Mbappe sagtens bakke sit ego op på banen.
Det ville godt nok være drømmen... få 150 mio euro for ham, og se ham falde fuldkommen igennem hos united... lol.madrid2000 post=196848 skrev:
United kunne man snyde til at betale 150 mio euro. De har før købt dyrt hos os.Raul7-2880 post=196847 skrev:
Chelsea var reelt den eneste klub i Europa, der ville betale omkring 100 mio. euro for Vini — men det heller ikke realistisk længere efter ansættelsen af Xabi Alonso.Mr. Galactico post=196843 skrev: Til den nye sæson er der selvsagt brug for indkøb til startopstillingen i samtlige kæder. I det centrale forsvar skal vi bruge en rutineret verdensklassespiller, som kan gå direkte ind fra første dag og sikre stabilitet og ro i defensiven. Det samme gør sig gældende på midtbanen, hvor der er brug for en bolderobrende defensiv midtbanespiller, som samtidig kan diktere tempoet i spillet og bevare roen under pres. I angrebet skal vi tilbage til den tid, hvor vi kunne true modstanderne fra både venstre og højre side, som vi gjorde i årene 2014-2018 med Cristiano og Gareth Bale. I de seneste år har angrebsspillet været alt for endimensionelt, da vi har manglet en målfarlig kantspiller i højre side med fart, som kan sætte sin direkte modspiller regelmæssigt.
Jeg er overbevist om, at nedenstående hold kunne give optimismen tilbage på Bernabeu og bringe Real Madrid i spil til titler igen til den kommende sæson.
Mbappé G. Garcia Olise
(Victor Muñoz) (Endrick) (Brahim Diaz)
Güler Rodri Valverde
(Nico Paz) (Pitarch) (Bellingham)
Carreras Gabriel Huijsen Trent
(F. Garcia) (Asencio) (Rüdiger) (D. Jiménez)
Courtois
(Lunin)
Ind:
Olise (200 mill euro)
Gabriel (100 mill euro)
Rodri (60 mill euro)
Nico Paz (10 mill euro)
Victor Muñoz (8 mill euro)
Ud:
Ceballos
Alaba
Carvajal
Camavinga (40 mill euro)
Tchouameni (60 mill euro)
Vinicius (100 mill euro)
Mastantuono (Udlejes)
I forhold til transfers er PSG det eneste hold som må anses for værende umulige at forhandle med. Bayern, Arsenal og Man City er alle klubber, som kunne være åbne for et salg, hvis spilleren tilkendegiver ønske om en ny udfordring og prisen samtidig er rigtig.
Tvivler i øvrigt på, at Mourinho er tilfreds med Trent og Carreras defensive kvaliteter…
Helt enig og i følelsernes vold vil jeg da også gerne have Perez ud på baggrund af de sidste 3 år. Men jeg tror heller ikke han har en chance. Men måske han stiller og og får lidt hård på brystet og så han klar om 5-10 år. Det svarer lidt til at en lokalpolitiker stiller op til valg mod MF til statsministerposten. Men derfor kan en up and coming lokalpolitiker jo godt ende der en dag.-#7- post=196852 skrev: Det er jo altid mest spændende med et valg, når det rent faktisk er et valg der skal træffes. Jeg tror nu stadigvæk Perez ville vinde endda ret overbevisende, skulle Riquelme ende med at stille op. Og lige nu er Riquelme jo kun spændende fordi man er træt af Perez, reelt aner vi ikke en skid om hvem han er og hvad han står for. Jeg synes jeg læste at sidst han overvejede at stille op skulle Real Madrid være større på hans “hjemmebane”, altså Nord- og Mellemamerika, og indtjeningen skulle “tredobles”. Det lyder jo alt sammen fint, men også lidt flyvsk umiddelbart.
Og kan man virkelig have nok livserfaring som blot 37-årig, til at styre verdens største fodboldklub? Vil han i så fald ikke blive den yngste præsident nogensinde i Real Madrid?
Jeg er også lidt undrende over, at han ikke allerede har en plan A, B og C klar, hvis han overvejede det sidst. Og er hans plan så uden JAS, Califat mv. for den tænker jeg gerne man ser blive.
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.
Spørgsmålet om Mbappé og en eventuel skurkerolle?
Jeg har jo skrevet et par indlæg om ham i denne tråd, så folk kender nok min holdning, men for at svare mere konkret på dit spørgsmål - så er det et 'nej'. Han ender dog med at blive 'en skurk', da holdet er så dårlig sammensat, at det hele imploderer, og at han så nok også bare er den her lidt lalleglade, ikke-arbejdende type.
Med andre ord: Var han kommet ind på holdet for fire år siden, hvor den havde heddet Kroos, Modric, Casemiro på midten og Benzen på toppen - så tror jeg vitterligt ikke, at der havde været nogen som helst kritik.
Er Riquelme-sejr utopisk?
Jeg undrer mig lidt over, hvor mange der bare koldt konstarer, at Perez 'jo ikke taber et valg'. Jeg kan ikke finde ud af, om der er reel indsigt bag, eller om det bare er noget, som folk semiautomatisk lirer afsted. For når jeg lytter til udenlandske Real Madrid-podcasts og læser om beretninger fra 'Madrid-eksperter', så er det jo ikke så sort/hvidt længere. Det er klart, at Perez er en legende i klubben, og at hans trofæskab taler for sig selv, men han har også malet sig selv op i et hjørne de seneste par år. Det er jo bestemt ikke alle Socios, der har været enige i Super League-besættelsen, den store fjendskab mod dommerne, Ballon-boycot og senest det bizarre pressemøde. Og så har jeg slet ikke nævnt, at vi rent sportsligt står et meget dårligt sted efter to år uden et trofæ. Jeg kan slet ikke se, hvorfor det er så urealistisk, at over halvdelen af Socios siger 'tusind tak for din tid' til Perez, men samtidig er klar på at give en ny chancen.
Finder vi en af de store problemer i Modric' afgang?
Jeg tror, at de fleste herinde kan erklære sig enige i, at en stor del af problemerne i denne sæson kan kobles til spillertruppen og dens adfærd. Der har været konflikter, babyopførsel på banen, manglende ledere, masser af brok, grupperinger og så videre. Når jeg lukker øjnene og forestiller mig at bytte Kløvermarkens omklædningsrum ud med Bernabeus, så har jeg svært ved at forestille mig, hvem der har den der begavede, erfarne lederrolle på holdet. Du skal nok se Bellingham, Vini, Rudiger og andre lave en huddle og råbe lidt gejst ind i holdet - men det er ikke den type, jeg taler om. Jeg tænker på Kroos, Modric, Benz i sine sidste sæsoner, Ramos i de rolige år og så videre.
Og så slog det mig: Vi skippede seriøst Modric afsted på en fri i sommer. Det er nemt at være bagklog, og det var naturligvis af mere sportslige grunde - men var det egentligt en gigantisk fejl? Vi får en ny træner, der skal føre et nyt system ind i holdet, og så sender vi vores mest erfarne, rolige, intelligente og modne spiller afsted.
Tror I, at hans tilstedeværelse i år kunne have forhindret noget af alt kaosset?
Kommer han må det forhåbentlig betyde farvel Vini
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Kæmpe ommer med Modric. Jeg kan ikke se hvorfor han kunne få en bænkspiller rolle endnu en sæson, og så afslutte karrieren med vm ligesom Zidane - forhåbenligt uden et rødt kort dog. Han har været Milans nok bedste spiller i år.Sebberg post=196857 skrev: Et samlet indlæg med svar på et par ting.
Spørgsmålet om Mbappé og en eventuel skurkerolle?
Jeg har jo skrevet et par indlæg om ham i denne tråd, så folk kender nok min holdning, men for at svare mere konkret på dit spørgsmål - så er det et 'nej'. Han ender dog med at blive 'en skurk', da holdet er så dårlig sammensat, at det hele imploderer, og at han så nok også bare er den her lidt lalleglade, ikke-arbejdende type.
Med andre ord: Var han kommet ind på holdet for fire år siden, hvor den havde heddet Kroos, Modric, Casemiro på midten og Benzen på toppen - så tror jeg vitterligt ikke, at der havde været nogen som helst kritik.
Er Riquelme-sejr utopisk?
Jeg undrer mig lidt over, hvor mange der bare koldt konstarer, at Perez 'jo ikke taber et valg'. Jeg kan ikke finde ud af, om der er reel indsigt bag, eller om det bare er noget, som folk semiautomatisk lirer afsted. For når jeg lytter til udenlandske Real Madrid-podcasts og læser om beretninger fra 'Madrid-eksperter', så er det jo ikke så sort/hvidt længere. Det er klart, at Perez er en legende i klubben, og at hans trofæskab taler for sig selv, men han har også malet sig selv op i et hjørne de seneste par år. Det er jo bestemt ikke alle Socios, der har været enige i Super League-besættelsen, den store fjendskab mod dommerne, Ballon-boycot og senest det bizarre pressemøde. Og så har jeg slet ikke nævnt, at vi rent sportsligt står et meget dårligt sted efter to år uden et trofæ. Jeg kan slet ikke se, hvorfor det er så urealistisk, at over halvdelen af Socios siger 'tusind tak for din tid' til Perez, men samtidig er klar på at give en ny chancen.
Finder vi en af de store problemer i Modric' afgang?
Jeg tror, at de fleste herinde kan erklære sig enige i, at en stor del af problemerne i denne sæson kan kobles til spillertruppen og dens adfærd. Der har været konflikter, babyopførsel på banen, manglende ledere, masser af brok, grupperinger og så videre. Når jeg lukker øjnene og forestiller mig at bytte Kløvermarkens omklædningsrum ud med Bernabeus, så har jeg svært ved at forestille mig, hvem der har den der begavede, erfarne lederrolle på holdet. Du skal nok se Bellingham, Vini, Rudiger og andre lave en huddle og råbe lidt gejst ind i holdet - men det er ikke den type, jeg taler om. Jeg tænker på Kroos, Modric, Benz i sine sidste sæsoner, Ramos i de rolige år og så videre.
Og så slog det mig: Vi skippede seriøst Modric afsted på en fri i sommer. Det er nemt at være bagklog, og det var naturligvis af mere sportslige grunde - men var det egentligt en gigantisk fejl? Vi får en ny træner, der skal føre et nyt system ind i holdet, og så sender vi vores mest erfarne, rolige, intelligente og modne spiller afsted.
Tror I, at hans tilstedeværelse i år kunne have forhindret noget af alt kaosset?