Sæsonen 26-27
Dragam post=201435 skrev:
Lars1991 post=201433 skrev: Xabi eksperimenterede jo med Mbappe på venstre kanten, og det blev det altså ikke bedre af, hvilket var grunden til han gik tilbage til at have ham på 9'eren. Uanset hvor Mbappe ligger på et holdkort, så kommer han jo til at spille på samme måde. En angriber, der trækker ud til venstre. Ligesom Benzema, og Ronaldo når han spillede 9'er.
Generelt fatter jeg slet ikke dette fokus på Mbappe og hans rolle, når det store problem tydeligvis er Vini, som har mistet flere ting de seneste år. Han har mistet sin ukuelige underdog mentalitet, og erstattet den med stjernenykker, og så har han mistet Benzema og Kroos til at babysitte ham og sætte ham op. Mbappe er ikke en dårlig kombinations eller link-up spiller, men det heller ikke hans styrke som f.eks. det var med Benzema. Og det har Vini brug for, for han er en elendig kombinationsspiller, så han har virkelig brug for en der trækker læsset i den henseende.
Ja, hvor vinicius så skulle forestille at være 9er... gad vide hvorfor det mon ikke fungerede.
Nu har vi faktisk en rigtig 9er, som vi kan sætte på positionen, så mbappe kan fint komme ud og ligge med udgangspunkt i venstre.
Ja, det jo min pointe. Vini er problemet. Så hvorfor snakke så meget om hvor Mbappe spiller?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Nu er Mbappé ikke helt uden skyld i Vinicius form nedgang. Mbappé løber konstant i Vinis løbe mønstre og er grunden til at de tit klumper sammen. Det fratager selvfølgelig ikke Vinis ansvar, han har været elendig. Men man skal heller ikke negligere omstændighederne omkring ham, har forandret sig markant, fra en klog Benzema der løber de rigtige steder og er god i kombinations systemet, og så til Mbappé der nu på tredje sæson stadig ikke har tillært sig at løbe andre steder hen, end oven i Vini.Lars1991 post=201436 skrev:
Lars1991 post=201433 skrev: Xabi eksperimenterede jo med Mbappe på venstre kanten, og det blev det altså ikke bedre af, hvilket var grunden til han gik tilbage til at have ham på 9'eren. Uanset hvor Mbappe ligger på et holdkort, så kommer han jo til at spille på samme måde. En angriber, der trækker ud til venstre. Ligesom Benzema, og Ronaldo når han spillede 9'er.
Generelt fatter jeg slet ikke dette fokus på Mbappe og hans rolle, når det store problem tydeligvis er Vini, som har mistet flere ting de seneste år. Han har mistet sin ukuelige underdog mentalitet, og erstattet den med stjernenykker, og så har han mistet Benzema og Kroos til at babysitte ham og sætte ham op. Mbappe er ikke en dårlig kombinations eller link-up spiller, men det heller ikke hans styrke som f.eks. det var med Benzema. Og det har Vini brug for, for han er en elendig kombinationsspiller, så han har virkelig brug for en der trækker læsset i den henseende.
Ja, hvor vinicius så skulle forestille at være 9er... gad vide hvorfor det mon ikke fungerede.
Nu har vi faktisk en rigtig 9er, som vi kan sætte på positionen, så mbappe kan fint komme ud og ligge med udgangspunkt i venstre.
Ja, det jo min pointe. Vini er problemet. Så hvorfor snakke så meget om hvor Mbappe spiller?
Jeg savner Pepe :(
Fordi det ikke vil løse noget som helst, at skifte vini ud med en anden venstrekant (dermed ikke sagt at vini ikke skal på bænke, for det skal han ! ) - mbappe vil stadig ligge der i vejen for en anden venstrekant, og han vil stadig mangle i feltet, og som opspilspunkt. Og holdet vil som konsekvens have intet at skyde med mod hold der parkerer bussen.Lars1991 post=201436 skrev:
Mbappe ud på venstrekant, så kan han stadig true i dybden, og med at trække ind og afslutte på kanten af feltet, og så har holdet stadig en opspilsstation i espi, og en trussel i feltet, når holdene parkerer bussen mod os - hvilket de så vil være mindre tilbøjelige til, når det ikke længere er helt ufarligt, at stå med en meget lav forsvarslinje. Det vil også give mbappe mere plads til at true i dybden.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Det kan umuligt være tilfældigt. Mbappe er en rigtig god spillere, men han kunne hverken vinde noget med PSG og kan heller ikke med RM. Måske kan han fungere i et system, der er bygget op omkring ham, hvor de andre 10 spillere arbejder røven ud af bukserne, og Mbappe skal bidrage med mål. Det med mål leverede han jo heller ikke mod Betis, der kostede 3 point.
Vini er også en katastrofe især i denne sæson. Han har fået sin stor kontrakt, så han kan være ligeglad.
Barcelona er 6 point foran, men forskellen bliver kun større. Mourinho ved slet ikke, hvad han er gået ind til. Det fungere slet ikke for ham. Holdet spillere tilfældig system. Stil op med de største navne og håb på det bedste.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Det er grunden til, at jeg har et anstrengt forhold til Mette Frederiksen. Før hun blev statsminister vandt jeg af og til i lotto. Men efterfølgende har jeg ikke været i nærheden af at vinde. Dumme kælling.madrid2000 post=201439 skrev: Mbappe vandt ikke CL med PSG og de vandt 2 i træk efter han smuttede. Vi vandt før ham og vi har ikke været i nærheden at vinde noget efter han er kommet til.
Det kan umuligt være tilfældigt. Mbappe er en rigtig god spillere, men han kunne hverken vinde noget med PSG og kan heller ikke med RM. Måske kan han fungere i et system, der er bygget op omkring ham, hvor de andre 10 spillere arbejder røven ud af bukserne, og Mbappe skal bidrage med mål. Det med mål leverede han jo heller ikke mod Betis, der kostede 3 point.
Vini er også en katastrofe især i denne sæson. Han har fået sin stor kontrakt, så han kan være ligeglad.
Barcelona er 6 point foran, men forskellen bliver kun større. Mourinho ved slet ikke, hvad han er gået ind til. Det fungere slet ikke for ham. Holdet spillere tilfældig system. Stil op med de største navne og håb på det bedste.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Du mener Mette er ligeså afgørende for din Lotto chancer som Mbappe er afgørende for RM/PSG titel vinder chancer? :DSiempre Madrid post=201440 skrev:
Det er grunden til, at jeg har et anstrengt forhold til Mette Frederiksen. Før hun blev statsminister vandt jeg af og til i lotto. Men efterfølgende har jeg ikke været i nærheden af at vinde. Dumme kælling.madrid2000 post=201439 skrev: Mbappe vandt ikke CL med PSG og de vandt 2 i træk efter han smuttede. Vi vandt før ham og vi har ikke været i nærheden at vinde noget efter han er kommet til.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Det er ikke Mbappes skyld at klubben har sammensat en trup hvor halvdelen spiller ude af position, samt en carte blanche til at gøre hvad de vil på og udenfor banen. Han lider under at ham og Vinicius SKAL spille, og så er resultatet derefter.madrid2000 post=201439 skrev: Mbappe vandt ikke CL med PSG og de vandt 2 i træk efter han smuttede. Vi vandt før ham og vi har ikke været i nærheden at vinde noget efter han er kommet til.
I PSG har de skiftet retning, i stedet for de store navne, har de købt de rette profiler til de rette positioner, samt givet Luis Enrique 100% kontrol.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Jeg er enig i at sende Vini på bænken og Mbappe ud til venstre, jeg tror bare ikke det er realistisk at Espi er starter, desværre. Endrick spiller aldrig, så bedste mulighed er måske Bellingham i den her falske 9'er rolle, med Arda bag ham, det er i hvert fald et eksperiment jeg godt gad at se.Dragam post=201438 skrev:
Fordi det ikke vil løse noget som helst, at skifte vini ud med en anden venstrekant (dermed ikke sagt at vini ikke skal på bænke, for det skal han ! ) - mbappe vil stadig ligge der i vejen for en anden venstrekant, og han vil stadig mangle i feltet, og som opspilspunkt. Og holdet vil som konsekvens have intet at skyde med mod hold der parkerer bussen.Lars1991 post=201436 skrev:
Mbappe ud på venstrekant, så kan han stadig true i dybden, og med at trække ind og afslutte på kanten af feltet, og så har holdet stadig en opspilsstation i espi, og en trussel i feltet, når holdene parkerer bussen mod os - hvilket de så vil være mindre tilbøjelige til, når det ikke længere er helt ufarligt, at stå med en meget lav forsvarslinje. Det vil også give mbappe mere plads til at true i dybden.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
Når Zidane gør det for landsholdet nu, er det jo også fordi det er Dembele der spiller på toppen. Er det ikke kun Giroud vi har set det fungere med? Og hans funktion var vel alt andet end at score mål.
Det vil også give plads til både Arda og Diomande hvor de bør spille. Ikke at jeg tror det løser vores problemer, især under Mou.
Vini har været i formkrise i over 2 år og det kan ikke længere retfærdiggøres at han er fast starter - selv med en ny løn på svimlende 25M.
Valverde er ikke god nok som CM i pasningsspillet og det opbyggende spil. Sammen med Tchouameni er det en katastrofe af en central midtbane, hvor den ene kun kan forsvare og den anden kun kan løbe. Hans bedste position er til højre, som back eller kant, men det vil han ikke, derfor er han relativt ubrugelig (hårdt sagt) i truppen.
Ind med Bellingham/Espi/Endrick som kan modtage og fordele bolden ud til kanterne, Mbappe og Diomande, og ellers crashe feltet. Ind med Bernardo ved siden af Tchouameni, for at skabe en mere balanceret, kontrollerende midtbane, med Arda foran, som den kreative 10'er.
Ingen af disse to ting kommer til at ske, og problemerne fortsætter indtil den gamle Mourinho vender tilbage eller han bliver fyret.
Man havde, som Siempre Madrid skrev den anden dag, en gylden mulighed for at ændre på disse to ting i sommers, men ak, logikken vandt heller ikke denne gang.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
Det her vender ikke indtil Perez trækker sig. Kan ikke forestille mig ledelsen efter 3 år pludselig indser de har taget fejl i al den tid.