Zidane udelader Vallejo fra Klub-VM
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Brylle skrev: Jeg forstår ikke behovet for at hente en midterforsvar i den kaliber som folk snakker om herinde, jeg forstår ikke hvorfor det var et problem at sælge Pepe og jeg forstår heller ikke hvorfor Vallejo skulle sendes væk allerede? Jeg synes der ligger en del ting at tage højde for og huske på i dette tilfælde.
Først og fremmest, så handler det om to kampe, der bare skal vindes, og vi bør under ingen omstændigheder få brug for 4 centerbacks i de to kampe. Ramos og Nacho er sjældent skadet og Varane er ligeledes klar pt, så når begrænsningen hedder 23 mand og man gerne vil have mange strenge at spille på på midten og i angrebet, så er Vallejo det nemme valg.
Vi sendte i sommers Pepe videre og startede foryngelsesprocessen stille og roligt. Pepe spillede ikke meget sidste sæson, og Vallejo kom fra et succesfuldt ophold i Frankfurt, som sæsonen forinden havde reddet sig selv på målstregen og derefter med Vallejo på holdet lå stabilt i midten af rækken. Vi har altså at gøre med et kæmpe talent der allerede nu er modnet, og han skal spilles stille og roligt ind på holdet. Spillere som Kovacic, Varane og vel egentlig også Marcelo er gode eksempler på spillere, der er blevet spillet stille og roligt ind på holdet for at skulle overtage en større rolle. Marcelo og Varane er nøglespillere på holdet nu, og Kovacic har vi skreget en del på under hans skadesperiode. Det samme gør sig gældende med Vallejo, der kan bruge den første periode på at lære af Varane, Nacho og Ramos som alle 3 kan fungere upåklageligt i forsvaret.
Der er absolut ingen grund til at køre ind på den position. Fremtiden er sikker her. Ramos kan fungere i nogle år endnu, Nacho er en fuldgod erstatning så længe han vil blive og Varane tog i sidste sæson nogle afgørende skridt for at blive en af de bedste i verden på sin position. Vallejo er næste skud på stammen og med den rette implementering, så har vi intet at frygte for vores forsvar de næste mange år.
Fuldstændig enig - jeg forstår heller ik snakken om at hente en ny centerforsvarer af den kaliber - og betale 30-50 mio EUR for et 3. eller 4.-valg - for det er vel dét vi taler om - eller vil folk bænke Varane? Eller ska Nacho ned som fjerdevalg? Vallejo har ik set god ud i sin første tid - og forsvaret har ik set godt ud som helhed - men jeg mener umiddelbart ik at det er den individuelle kvalitet der halter specielt. Nuvel, Laporte er super og ville da være fantastisk at ha i truppen, men imo ville det være vildt luksus og ik det rette sted at smide mange penge når vi har diverse andre og større problemer. Og David Luiz er ik engang morsomt - han er jo det største mareridt at få smidt ind i midterforsvaret
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Et stortalent smidt for løverne for tidligt, så nu ligner han en ko på glatis og dem er der ikke megen tålmodighed med i Real Madrid. Adios Vallejo.
nono skrev: Alle var jo rørende enige om, at det smarteste var at lade Vallejo blive i Tyskland og forlænge Pepe et år. Nu har man nøjagtig den situation mange forudså; Vallejo er ikke klar og får ikke spilletid til at sikre, at han nogensinde bliver klar.
Et stortalent smidt for løverne for tidligt, så nu ligner han en ko på glatis og dem er der ikke megen tålmodighed med i Real Madrid. Adios Vallejo.
Adios? Det er vel overvejende mere sandsynligt, at Vallejo tegner en lejekontrakt, hvorfor der er tale om et “på gensyn”..... forhåbentlig! Vallejo er et stort talent. Rigtig stort, men det er, som mange har været inde på, svært at dyrke som fjerdeviloin i verdens største fodboldklub, med mindre man hedder Nacho ;-)
Lav en Ødegaard med ham og send ham afsted på et lejemål til en anden La Liga-klub til sommeren 2019. Det ville være ideelt og givtigt for alle involverede parter.
Omvendt giver det ikke menig for mig at erstatte Luiz med Vallejo. Brasilianeren er ustabil som bare fanden, og så er han vel sagtens også spærret i CL-regi, hvorfor vi kun står med tre midterforsvarer.
en.as.com/en/2016/10/26/football/1477494673_367440.html
Han var ganske enkelt på højde - hvis ikke bedre - end Hummels og Boateng. Han spillede så også hele tiden og det gør nok den helt store forskel.
Personligt er jeg ikke i tvivl om, at hans potentiale er langt større end f.eks. Varanes men hvis ikke han kan få spilletid til at pakke det potentiale ud, så lej ham ud til et sted hvor han igen kan vise hans værd. Frankfurt - og alle andre Bundesligaklubber - vil med glæde tage imod ham.
DarioGomez skrev: Men det betyder jo måske nok, at man tænker det i klubben, som jeg også har tænkt:
Vallejo har brug for mere spilletid for at udvikle sig, og det får han ikke i Madrid på nuværende tidspunkt. Derfor kan det give god mening at udleje ham - i hvert fald indtil sommerferien, måske endda længere tid. Omvendt betyder det også, at vi køber en ny spiller her til vinter.
Nu håber jeg så bare, at det IKKE bliver David Luiz, men derimod enten Laporte eller íñigo Martínez.
Som nærmest altid er vi enige DarioGomez.
Jeg har ikke bemærket andet end at Vallejo fortsat er en lovende spiller. Han skal dog retteligt spille mere, og vi kunne godt bruge en erfaren spiller nede bagi igen. Lad os bare sige at Real Madrid - med holdets nuværende mangler in mente - havde en alt for naiv indstilling i sommers efter den succesrige 16/17 sæson.
Håber personligt på Laporte, så Kepa får en basker med i hovedstaden. Laporte har en elegant spillestil, der harmonerer godt med Zidane og holdets nye måde at spille fodbold på. 191 cm, 23 år, spillet fast i 4-5 år, fransk landsholdsspiller, Laporte - Varane som mulig superduo i fremtidens mesterskabsmaskine, whats not to like?
- Vanbasten181
- Forum begynder
-
nono skrev: Alle var jo rørende enige om, at det smarteste var at lade Vallejo blive i Tyskland og forlænge Pepe et år. Nu har man nøjagtig den situation mange forudså; Vallejo er ikke klar og får ikke spilletid til at sikre, at han nogensinde bliver klar.
Der skal to til en kontraktforlængelse, og det forlød jo netop at Pepe ikke vil forlænge med blot et år, som klubben ellers var klar til.
Jeg synes den måde Vallejo bliver kørt ind på holdet er helt fin - og som allerede nævnt i denne tråd af en anden bruger, så minder det meget om andre spillere der nu er blevet profiler på holdet. Ja der har været et par smuttere (en dum tackling i en pokalkamp og en underlig placering ved et mål forleden), men jeg synes kritikken af ham er ret overdrevet. Det er dog fint for ham at vænne sig til, for dét bliver der aldrig lavet om på når man spiller for Real.
Vanbasten181 skrev:
Der skal to til en kontraktforlængelse, og det forlød jo netop at Pepe ikke vil forlænge med blot et år, som klubben ellers var klar til.
Jeg synes den måde Vallejo bliver kørt ind på holdet er helt fin - og som allerede nævnt i denne tråd af en anden bruger, så minder det meget om andre spillere der nu er blevet profiler på holdet. Ja der har været et par smuttere (en dum tackling i en pokalkamp og en underlig placering ved et mål forleden), men jeg synes kritikken af ham er ret overdrevet. Det er dog fint for ham at vænne sig til, for dét bliver der aldrig lavet om på når man spiller for Real.
Synes også det er skørt at lede efter en anden CB, vallejo har fået hvad, 3 kampe? Den sidste var ikke så god, den forrige var virkelig god, og den første var god fraset et meget dumt rødt kort.
Hvordan kan han allerede have spillet sig af? Han har jo også været sladder længe, synes virkelig manden der lovende ud.
Fondo_Sur skrev:
DarioGomez skrev: Men det betyder jo måske nok, at man tænker det i klubben, som jeg også har tænkt:
Vallejo har brug for mere spilletid for at udvikle sig, og det får han ikke i Madrid på nuværende tidspunkt. Derfor kan det give god mening at udleje ham - i hvert fald indtil sommerferien, måske endda længere tid. Omvendt betyder det også, at vi køber en ny spiller her til vinter.
Nu håber jeg så bare, at det IKKE bliver David Luiz, men derimod enten Laporte eller íñigo Martínez.
Jeg har ikke bemærket andet end at Vallejo fortsat er en lovende spiller. Han skal dog retteligt spille mere, og vi kunne godt bruge en erfaren spiller nede bagi igen. Lad os bare sige at Real Madrid - med holdets nuværende mangler in mente - havde en alt for naiv indstilling i sommers efter den succesrige 16/17 sæson.
Håber personligt på Laporte, så Kepa får en basker med i hovedstaden. Laporte har en elegant spillestil, der harmonerer godt med Zidane og holdets nye måde at spille fodbold på. 191 cm, 23 år, spillet fast i 4-5 år, fransk landsholdsspiller, Laporte - Varane som mulig superduo i fremtidens mesterskabsmaskine, whats not to like?
Men at hente en anden ung midterforsvarer skubber jo så bare Vallejo's indtræden i truppen flere år ud i fremtiden. Ramos har nogle år endnu, Nacho gør det ganske godt, så et Laporte køb vil nærmest tvinge Vallejo ud af holdet.
Måske vurderer de Vallejo for let lige nu, lejer ham ud og lejer en erfaren CB ind fra et andet hold, som vil få en sekundær rolle. Bilbao sælger jo ikke Laporte i vintertransfermarkedet, og vi burde bruge pengene på en offensiv spiller med mål i, i stedet.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
El Siete skrev:
Fondo_Sur skrev:
Men at hente en anden ung midterforsvarer skubber jo så bare Vallejo's indtræden i truppen flere år ud i fremtiden. Ramos har nogle år endnu, Nacho gør det ganske godt, så et Laporte køb vil nærmest tvinge Vallejo ud af holdet.
Måske vurderer de Vallejo for let lige nu, lejer ham ud og lejer en erfaren CB ind fra et andet hold, som vil få en sekundær rolle. Bilbao sælger jo ikke Laporte i vintertransfermarkedet, og vi burde bruge pengene på en offensiv spiller med mål i, i stedet.
Ja du har ret i at det ikke ville passe i forhold til pladsen på holdet. Jeg ser dog bare gerne den bedste som vinder for en central rolle i Real Madrids fremtidige hold. Vallejo er lovende, men jeg vil ikke regne med nogen. Derfor ser jeg gerne at vi får prøvet flere unge spillere, så den bedste kan manifestere sig.