Spansk og fransk presse: Real Madrid forhandler med Neymar

8 år 3 måneder siden #37 af NadaMás
Men når alt er sagt og gjort henter vi nok bare VM-slutrundens overraskelse! Har lidt en fidus til Kingsley Coman.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 3 måneder siden #38 af Mathiaseefsen

NadaMás skrev: Jeg har svært ved at tro at Hazard kommer til Madrid, for skal Florentino ud at købe en verdenstjerne til kanten, og den står mellem Hazard og Neymar, så er jeg ikke i tvivl om at valget falder på Neymar. Som ovenstående nævner skal man da nok punge ca €200 mio ud for Hazard, og måske €275 mio for Neymar, som bare er en ubestridt større stjerne, og som der vil være betydeligt mere prestige i at hente. De er begge i samme alder cirka, og Neymar går vel for at være moderat bedre.

Jeg så tilgengæld helst Dybala komme til. Han er nogle år yngre, og kan i større grad være omgangspunktet for det offensive spil, i flere år frem. Han er en anderledes spiller end Neymar og Hazard, jeg tror han vil passe bedre ind i det boldbessidende der er blevet praktiseret under Zidane, der er lidt Messi-light over ham. Det vil nok dog forudsætte at Ronaldo forbliver den hovedsaglige afslutter to års tid endnu. Her er Neymar tættere på at være en 1:1 erstatning for Ronaldo, men jeg syntes virkelig at Dybala vil bringe noget nyt, hans teknik er fænomonal, han er hurtig på de første meter hvilket giver ham eksplosive ryk (trods det ikke er hans fart han lever på), hans overblik, flair og afslutninger er ligeledes super. Kan sagtens se et fremtidens hold hvor Isco og Kovacic serverer bolde til Asensio, Dybala og Vinicius/Mbappe.

Men Neymar vil være det ultimative Galactico-køb, ingen tvivl om det, og jeg ville elske at se ham i klubben, da han jo er en fantastisk spiller. Som andre brugere nævner kan man fra et fodboldmæssigt perspektiv bare få mere value for money, men fra et forretningsmæssigt perspektiv vil Neymar omsætte betydeligt mere for klubben. Jeg er dog overbevist om at Dybala vil passe bedre ind i en flydende offensiv. Så får man heller ikke en Neymar Sr. med i købet.

Måske skulle man købe begge og så køre 433, og så kunne Neymar trække ned i banen og dybala dybt. Og så Ronaldo i boksen. Måske er det lidt optimistisk

Du kan skifte kone, politik og religion......
Men aldrig yndlings-fodboldhold
Sidste redigering: 8 år 3 måneder siden ved Mathiaseefsen.

8 år 3 måneder siden #39 af Kasillas
Snakken om at Neymars pris er "dyrt", er meget subjektiv, og ikke nødvendigvis "hårde fakta". Dengang da jeg var barn eller teenager i begyndelsen af 2000'er huskede jeg, at mange diskuterede om købet af Figo og Zidane var dyrt. I dag ser de 50 og 70 mio Euro som de kostede, som meget god investering.

Bale's pris var svimlende, men idag ser ikke det ikke slemt ud i betragtning af at Morata kostede 80. Forklaring er ganske enkelt INFLATION. En romersk dupondius(mønt) fra Trajans tid i anstændigt grad hvor man kan se ansigtet og alfabetet, koster idag ca. 100-150 Euro hvis man går ind i en numismatisk butik. Men for 15 år siden blev de typisk solgt for 40-50 Euro.
Anders And bladet kostede meget mindre for 15 år siden end den gør idag. - Derfor mener jeg ikke at man er i stand til at vurdere om 200-250 mio Euro er meget eller ikke. I hvert faldt ikke os som ikke har aktindsigt i tal og markedsøkonomi. Hvis der er en køber der vil betale det, så er dét altså markedsprisen.

Om Real Madrid bør købe Neymar for de ca. 240 Euro mio? Jeg er vaklende, for det afhænger af hvad jeg kan se i Neymars hoved:

Jeg tror ikke at det såkaldte "fest"-element er et problem. Det er klart at det er et problem hvis man fester hyppigt, men jeg tror at forklaring kan være at Neymar elsker at eksponere sig for medier og twitter, og derfor sidder festbilleder på hinden af os. At Neymar var ligeglad med PSG's pokal finale og spillede poker, kan være en signal om at han vil væk. SÅ jeg er ikke bange for hans trang til "fest".

Det vil være et problem hvis han bliver en Fede Ronaldo og Ronaldinho. Førstnævnte blev fed og sidstnævnte faldt ned straks efter hans anden Ballon D'or. - Har Neymar høje ambitioner og intention om konsistens succes i mange sæsoner ligesom Christiano Ronaldo, ser jeg meget potentiale.

Til gengæld er jeg bekymret om han vil acceptere at Ronaldo tager straffespark.

Så er der bare den der element som jeg vil kalde "hanrej-element". Hvis vi henter Neymar, og han vinder titler og Ballon D'or hos os, så vil det nage Barce endnu mere end hvis det blev Asensio for eksempel. Jeg vil tro, at det svarer til at Sergio Ramos skulle penetrere Shakira dybt ind i sjælen, og Pique skulle dukke op uventet. Neymar har UDEN TVIVL været afgørende hos Barca, og hvis han triumferer hos os, vil det ligesom plette Barcelona's historie da Neymar stensikkert fylder en hel del i Barcas arkivar.

Så for at sætte det hele på spidsen: HVIS Neymar har tårnhøje ambitioner for 5-6 sæsoner, og ikke bare en Ronaldinho- ambition, og hvis Neymar vil acceptere Ronaldo som straffesparks skytten, så bør vi købe ham uden tvivl. Det der hanrej-element er bare en ekstra dimension der fuldender det.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Sidste redigering: 8 år 3 måneder siden ved Kasillas.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

8 år 3 måneder siden #40 af Fondo_Sur
Er helt sikker på, at Neymar går efter "the glory" i resten af hans karriere. Ret beset er hans talent alt for stort til at blive i den nyrige franske klub. Derfor passer Real Madrid perfekt ind i ligningen for ham. Hvis han skifter er jeg derudover ret sikker på, at han vil blive i en del år. Der er trods alt grænser for hvormeget man kan flytte. Spørgsmålet er bare om han allerede har nået den grænse ved at skifte til PSG. Jeg tror selv ikke på skiftet grundet ejeren, men lad os nu se. Det mulige skifte, eller manglen på samme, bliver forhåbenligt en hurtig proces. Denne slags transferdrama er ret træls at følge i medierne.

8 år 3 måneder siden #41 af El Siete
Der er også spørgsmålet omkring hvordan PSG vil reagere på et salg af Neymar. Eller rettere hvordan Al-Khelaifi vil reagere. Ham og Perez har angiveligt et godt forhold til hinanden, men hvor godt er det hvis vi går efter Neymar, og vil de reagere som de gjorde da Barcelona gik efter Verratti, og gå efter flere af vores spillere. De kunne jo vælge at tilbyde megakontrakter til flere spillere og prøve at lokke dem til PSG, og måske skabe noget ravage i trupharmonien. De kunne også prøve at få flere spillere inkluderet i en handel og er vi så opsatte på Neymar at vi kunne gå hen og miste nøglespillere for at få ham.
Vi skal i hvert fald sikre os at PSG er med på ideen.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

8 år 3 måneder siden #42 af Kingkongkong
Forstår ikke at folk stadig tror på Neymar i Madrid.
Vi har flere fange set at PSG ikke sælgere deres stjernespillere(marquinhos, Verratti red.) et salg af Neymar vil være dødsstødet for hele PSG projektet og det ved de udemærket godt. Hvis man så oveni også kigger på Neymar forhold til Messi og Suarez virker det helt usandsynligt. Neymar holder desuden stadig med Barcelona og har flere gange lagt billeder op hvor han sidder og ser deres kampe.
At man overhovedet vil se Neymar i Real forstår jeg heller ikke, hans løn alene vil komme til at skabe splid i truppen.

8 år 3 måneder siden #43 af Elto92
Helt enig med dig.
Men hver sommer så skal der hypes en eller anden tosset transfer nyhed op og så ender det nada.

Og Jeg tør ikkr at lave handler med Psg... fordi så ender det nok med at vi mister en af vores stjerner

8 år 3 måneder siden #44 af BBB

Kingkongkong skrev: Neymar holder desuden stadig med Barcelona og har flere gange lagt billeder op hvor han sidder og ser deres kampe.

Lad ham nu. Han ser trods alt sine venner spille.

Derudover er der nok også en RM-spiller eller to, der ser Barcelona's kampe.

8 år 3 måneder siden #45 af Fondo_Sur
Denne handel er så godt som umulig.

Ledelsen og Zidane burde klogeligt gå efter Hazard eller ligende, der er til at få fat på.

8 år 3 måneder siden #46 af JesperA
Jeg tror hele tiden det har været PSGs plan at sælge Neymar igen, ellers havde de vel bare købt Mbappe og betalt pengene? Men det kunne de ikke.. De var nødt til at leje ham og betale ham næste år, for at få FFP til at hænge sammen, og hvis de vil fortsætte med at opruste fra øverste hylde, er de vel også nødt til at sælge nogle.. På den her måde kunne de have 2 år med Neymar og Mbappe og satse benhårdt på at vinde CL i den periode, derfor tror jeg heller ikke de sælger ham nu, men næste år kunne det sagtens blive aktuelt.

Tror til gengæld det er et prestigeprojekt for Perez at hente ham, dels for at hente den bedste spiller i verden der er mulig at hente, og dels fordi han ved hvor ondt til vil gøre på Barcelona
Følgende bruger(e) sagde tak: AmorMadrid

Leveret af Kunena Forum