Dortmund frygter Real Madrid-bud på Haaland

4 år 2 uger siden #1 af Administrationen
Real Madrid...

Real Madrid bliver for alvor linket til det norske vidunder, Erling Braat Haaland, som har taget den tyske Bundesliga med storm efter januar-skiftet til Dortmund, som kostede klubben 43 millioner €. Heraf gik blot 20 millioner € til Salzburg, som ejede nordmanden, mens spilleren selv fik 8 millioner € og agenten, den pengeglade Mino Raiola, scorede 15 millioner €, for at stille sig til rådighed i forhandlingerne.

Men Haaland har scoret 12 mål i 11 kampe og det går naturligvis ikke ubemærket hen, slet ikke når frokøbsklausulen ”blot” er 75 millioner € og dem menes Real Madrid altså at overveje seriøst at lægge for spilleren.

Mino Raiola har tidligere luftet ideen om, at han denne sommer skulle prøve at hjælpe en stor spiller til Real Madrid, men der har snakken mest gået på Paul Pogba, men det kan altså blive Haaland, hvilket i givet fald sandsynligvis vil betyde et farvel til Luka Jovic, som endnu ikke har slået igennem i klubben.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 uger siden #2 af Numeredoce
Nu siger jeg det bare. Hvis Haaland kommer og får samme mængde spilletid til at imponere som Jovic har fået, så er det jo spild af tid at hente ham. Så får han et halvt år med 7-9 minutter hist og her, måske en start eller 3 i pokalen, og hvis han ikke har bombet, så finder vi en ny 20-årig til næste år :)

Jeg er ikke imod at hente Haaland, og slet ikke til den pris! Men der skal være en plan med ham, ellers er det ligegyldigt. Jeg tror ikke han går med til at skifte fra Dortmund og så spendere 1-2 sæsoner i Sevilla før han får chancen i Madrid. Så kan han jo lige så godt blive i Dortmund. Interressen bliver jo ikke mindre, hvis han bare fortsætter.

Jeg ved godt der er stavefejl i mit brugernavn...... Mit spansk er heldigvis blevet bedre siden ;-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 uger siden #3 af Sahinovic
Luka Jović har sammenlagt fået 551 minutter i henholdsvis La Liga og Champions Leauge, og i enkelte kampe har han fået chancen fra start og det er blevet til i alt 2 mål og 1 assist.

Når man kommer til Real Madrid med den rolle som Jović har fået, så handler det om at gribe chancen når man endeligt får den, og det har overhovedet ikke være tilfældet indtil videre, og i enkelte kampe har han slet ikke virket som en trussel - det skal han som minimum være de gange han kommer ind. Jeg har ikke set meget til Haaland, kun enkelte hele kampe, men alligevel vil jeg vove og påstå, at havde han fået samme antal minutter, så tror jeg også han havde fået langt mere ud af det og deraf også gjort sig fortjent til mere spilletid.

Det kan virke som nogle unfair forhold enkelte spillere står overfor, men det er bare sådan det er i Real Madrid, og det ved man også inden man kommer til klubben.

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid, doven

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 uger siden #4 af mohbar
Men det hele står og falder ift Zidane. For vil han de store talenter som allerede har vist deres værd i andre klubber (især Achraf, Ødegaard og nu Haaland) eller vil han insistere på at 'dræbe' nytænkning og frisk pust og ugen igen ty til den gamle garde (benzema, Marcelo, Modric..). Jeg tror han tyr til sidstnævnte og så tror jeg ikke de gider være her.

Godt nok har de real i hjertet, men de betyder ikke de gider sidde på bænken/være i Zidanes evige rotationskarussel, som nærmest tvinger dig ind i den så snart du spiller 2 gode kampe i streg.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 uger siden #5 af elle44
Det er i hvert fald bekymrende at Zidane tit fravælger et talent flere kampe i træk efter det givne talent har spillet en stor kamp. Den eneste han har givet genvalg er vel Vinicius. Jeg tænker blandt andet på at Jovic blev smidt helt ud af truppen i jeg ved ikke hvor lang tid efter han endelig kom på banen og smadrede bolden i mål med største selvfølgelighed. Også Brahim havde nogle gode cup kampe men har ikke fået chancen i ligaen selvom vores offensiv har sejlet.

Jeg tænker Jovic er typen der har brug for kontinuerlig spilletid før der sker noget brugbart. Kan ikke forstå han ikke bare får chancen og så smider Benzema lidt længere tilbage i en mere chanceskabende rolle. I starten af sæsonen kom han da også ind og scorede nogle stykker, der var uheldigvis bare altid offside. Og det er som om selvtilliden bare er dalet og dalet siden sæsonstart.

Haaland er et spændende bud. Men hvis han kommer, så skal han simpelthen bare starte. Det nytter ikke noget med Benzema som ene angriber, den er død og begravet.

Det blev godt nok et lidt vrøvlet indlæg, men...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 uger siden #6 af Doc.juego

Numeredoce skrev: Nu siger jeg det bare. Hvis Haaland kommer og får samme mængde spilletid til at imponere som Jovic har fået, så er det jo spild af tid at hente ham. Så får han et halvt år med 7-9 minutter hist og her, måske en start eller 3 i pokalen, og hvis han ikke har bombet, så finder vi en ny 20-årig til næste år :)

Jeg er ikke imod at hente Haaland, og slet ikke til den pris! Men der skal være en plan med ham, ellers er det ligegyldigt. Jeg tror ikke han går med til at skifte fra Dortmund og så spendere 1-2 sæsoner i Sevilla før han får chancen i Madrid. Så kan han jo lige så godt blive i Dortmund. Interressen bliver jo ikke mindre, hvis han bare fortsætter.


Jovic har fået massere af chancer, især i starten, men han har været horibel.
Han har ikke engang været god taget man.
Intet der beretter spilletid.
Sen sidste tid har han stort set været helt ude. Men det er jo fordi at han relativt konsistent viste at han intet bragte til banen.

Senest har han jo også dummet sig gevaldigt uden for banen.
Lej ham ud i nogle Måske kan han være back up om nogle år. Han bliver aldrig 1. Angriber i Madrid.

Brug Mariano som 2. Angriber, eller anskaf haaland og kør ham i position som 1. Angriber over 1-2 sæsoner.

Haaland
Vini ødegaard mpabbe
Casemiro valcerde

Drømme midtbane og angreb om nogle år .

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum