Optakt: Real Madrid - Sevilla, LaLiga, 35. spillerunde

5 år 4 måneder siden #133 af sNielsenRM
​Jeg er harmdirrende. Hold nu kæft hvor magter jeg ikke VAR mere. Gaaal, hvor bliver vi snydt i dag! Carlos spiller tydeligt bolden med hånden inden den rammer Militao på armen. Det er så latterligt, at dommeren ikke vurderer det, men alene kigger på Militaos arm. Det er decideret håbløst. Carlos’ arm er jo ligeså langt ude og flagre som Militaos, og han rammer den først. Det er fuldstændig ligemeget, om den ændrer retning eller ej. Den rammer Carlos på hånden først. Det kan aldrig. ALDRIG. Give et straffe til Sevilla. Fuldstændig til grin det bliver dømt.

Vi dominerer anden halvleg total, og Sevilla kommer med intet. Det er hjernedødt at mesterskabet bliver afgjort på sådan en fejl. Nøøøøøj.......

Godnat...

Como no te voy a querer si eres campeón de Europa una y otra vez

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #134 af Ramos4

Kiwes post=137530 skrev: ​Hvis Zidane bruger Modric, Casemiro og Kroos sammen igen så river jeg håret af mig selv. Få nu Valverde ind på midten i stedet.

​Det løser kun minimalt vores problemer. Valverde er god, men det er kvaliteten på fløjene og endda backs til tider, der mangler.

Busquets, Xavi og Iniesta gik sgu meget godt sammen selvom ingen af dem tog et løb i feltet mere end hver halve år.

Vini havde fint med muligheder i første halvleg faktisk og tænk hvis vi også havde en højre fløj med kvalitet. Man kan sige at vores midtbane "kun" kører bolden rundt, men det er også midtbanens fineste opgave. Sæt tempoet og spil de offensive kræfter fri. 

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

5 år 4 måneder siden #135 af Lars1991
​Nu var jeg desværre forhindret i at se kampen, men er meget overrasket over alt negativiteten herinde. Igen en kamp hvor vi mangler et hav af spillere, vi spiller imod 4. pladsen, som eftersigende stort set intet har i kampen. Vi har vist heller ikke helt vildt meget, men burde have vundet hvis det ikke var på grund af VAR. Et meget uheldigt annulleret mål, og så en kæmpe fejl af dommeren der giver Sevilla straffespark hvor vi skulle have haft det i den anden ende! Han ser et hånd på Millitao, hvor den rammer hånden på en Sevilla spiller LIGE inden! Det eneste andet der kunne være sket er at dem ramte hans ryg (hvilket den ikke gjorde, men lad os sige den gjorde) og så er reglerne klokkeklar og der kan ikke dømmes hånd!! Hvorfor er folk ikke mere sure over det her?!?! Det da en kæmpe fadæse der kan afgøre mesterskabet! Jaja, vi spiller dårligt og det har været en lorte sæson at følge med i og vi vil alle bare gerne komme videre til næste sæson og håbe der sker noget andet. Men der er fandme stadig et mesterskab på spil og vi er lige blevet snydt så det basker! Det da fandme for vildt. Skulle da lige være sket for Barcelona, så havde der været lagt sag an imod La Liga, Real Madrid, Perez og dommeren.

Derudover læste jeg mig også frem til en hånd-bold i Sevilla's felt nogle minutter før som ikke bliver tjekket igennem - den var desværre ikke i de highlights jeg så, hvad siger i til den? 
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, sNielsenRM, JesperThomsen, Estadio Santiago Bernabéu

5 år 4 måneder siden #136 af Sebberg
​Jeg må bare lige mane til besindighed omkring én ting: 

Vi dominerer primært kampen i går, fordi Sevilla lader os. I den halve time, hvor den står 0-0, er det endnu en omgang gudsjammerlig fodbold, hvor vi er passive og kommer med et par omstillingsstød.

Så scorer Sevilla, og herefter stiller de sig af uransaglige årsager helt ned og lader os få momentum. 

Med andre ord: Ja, vi udnytter banen fint i går, fordi Sevilla giver os pladsen. Hvis ikke de havde scoret, kunne vi lige så godt have set 90 minutter, hvor vi sad og bandede og svovlede over, at det endnu engang var en chancefattig duel. 

5 år 4 måneder siden #137 af Estadio Santiago Bernabéu
​Det er irriterende. Vi føler at vi bliver snydt af dommeren, fordi enten rammer Sevilla spilleren bolden med armen eller også rammer Militao bolden med ryggen. Så vi burde have vundet den kamp, hvis situationerne var kigget grundigt igennem.

Til gengæld ville vi alle sammen ønske at det slet ikke var nødvendigt at vinde på dommer-grundighed. Det fedeste ville være, hvis vi kunne spille en sikker 4-1 sejr hjem og samtidig være blevet snydt for en dommerkendelse.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

5 år 4 måneder siden #138 af Henke

Estadio Santiago Bernabéu post=137540 skrev: ​Det er irriterende. Vi føler at vi bliver snydt af dommeren, fordi enten rammer Sevilla spilleren bolden med armen eller også rammer Militao bolden med ryggen. Så vi burde have vundet den kamp, hvis situationerne var kigget grundigt igennem.

Til gengæld ville vi alle sammen ønske at det slet ikke var nødvendigt at vinde på dommer-grundighed. Det fedeste ville være, hvis vi kunne spille en sikker 4-1 sejr hjem og samtidig være blevet snydt for en dommerkendelse.

​Det kunne derfor have været fedt, hvis Zidane ikke insisterede på at spille pindsvinefodbold fra starten. Det er IGEN ikke Real Madrid værdigt.

5 år 4 måneder siden #139 af PMO
​Hvis man nu skulle tage de positive briller på og se tingene fra en anden (og sikkert langt mindre populær vinkel) så er et misset mesterskab måske ikke det værste der kunne ske. HVIS RM vinder er der vel en større sandsynlighed for at truppen forbliver mere eller mindre, end hvis ikke? 

Og inden internetkrigerne kommer; jeg ønsker selvfølgelig et mesterskab til RM, jeg ved ikke om truppen ændres mere ved et misset mesterskab - MEN jeg ved dog, i al den tid jeg har fulgt klubben, på intet tidspunkt har været mindre begejstret for klub, præsident og trup, end nu. 

5 år 4 måneder siden #140 af Kiwes
​Jeg føler der er behov for at man kigger på håndboldreglen. Den er virkelig ikke nem at blive klog på. Jeg forstår fint hvorfor at der bliver dømt straffe mod os - ikke at jeg er fan af at give straffe for sådanne situationer. Jeg kan huske en lignende situation mod ATM hvor vi ikke fik straffe. Det er vel det der er problemet - dommerne er ikke enige og det er for mig et kæmpe problem. 

I øvrigt håber jeg at vi kommer til at se Miguel Gutiérrez i de resterende kampe i stedet for Marcelo - hvis Mendy ikke er klar.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

5 år 4 måneder siden #141 af DeLaRed

Sebberg post=137539 skrev: ​Jeg må bare lige mane til besindighed omkring én ting: 

Vi dominerer primært kampen i går, fordi Sevilla lader os. I den halve time, hvor den står 0-0, er det endnu en omgang gudsjammerlig fodbold, hvor vi er passive og kommer med et par omstillingsstød.

Så scorer Sevilla, og herefter stiller de sig af uransaglige årsager helt ned og lader os få momentum. 

Med andre ord: Ja, vi udnytter banen fint i går, fordi Sevilla giver os pladsen. Hvis ikke de havde scoret, kunne vi lige så godt have set 90 minutter, hvor vi sad og bandede og svovlede over, at det endnu engang var en chancefattig duel. 

​Nu skal vi bare lige huske at det er Sevilla's vanlige taktik, det er intet nyt at de spiller paa den maade mod "stoerre" hold, saa man kunne jo spoerge sig selv om faktisk ikke kan holde det niveau de lagde for dagen de foerste 30 minutter, over en hel kamp? (dermed ikke sagt at Real ikke burde have spillet bedre, men at sige at Sevilla lod os komme ind i kampe, indikere at det var et bevist valg fra Seviall's side, og den er jeg nu ikke helt sikker paa, for Sevilla er nemlig ret gode til at bruge utrolig meget energi i perioder af deres kampe, for derefter at saette sig tilbage og forsvare for at hente ny energi)

Donde está la biblioteca?

5 år 4 måneder siden #142 af Sebberg

PMO post=137542 skrev: ​Hvis man nu skulle tage de positive briller på og se tingene fra en anden (og sikkert langt mindre populær vinkel) så er et misset mesterskab måske ikke det værste der kunne ske. HVIS RM vinder er der vel en større sandsynlighed for at truppen forbliver mere eller mindre, end hvis ikke? 

Og inden internetkrigerne kommer; jeg ønsker selvfølgelig et mesterskab til RM, jeg ved ikke om truppen ændres mere ved et misset mesterskab - MEN jeg ved dog, i al den tid jeg har fulgt klubben, på intet tidspunkt har været mindre begejstret for klub, præsident og trup, end nu. 

​Ingen internetkriger her. Jeg tænkte faktisk præcis det samme i år. Sidste år sejlede det hele, men så vandt man mesterskabet, og så var det som om, at det hele var godt. Nu kan man ikke kigge på truppen og lade den fortsætte, hvis vi intet vinder.

Det lyder mærkeligt, for mesterskab eller ej kan alle jo se, at vi ikke fungerer, men ofte er det bare dét, der gør udslaget. Om man vinder eller ej. 
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

5 år 4 måneder siden #143 af Thomaskjensen
Det eneste positive fra gårdsdagens resultat er at det var en meget medrivende kamp.
Ja og så på grund af TV2 idioti prioritering så jeg den på Svensk C-More, noget mere neutrale kan man vel godt udtrykke det :)
Ikke fordi man er enig, men jeg kan nu godt lige at man siger sin mening...

5 år 4 måneder siden #144 af Estadio Santiago Bernabéu
Må jeg tillade at åbne op for en semi off topic debat? Man kan vælge at deltage eller gå forbi indlægget.

Før VAR talte man ikke så ofte i fodbold om at der skulle være samme linjer igennem alle kampe med alle dommere i alle turneringer. Man talte om at dommeren i en enkelt kamp gerne skulle skabe et linje og holde den samme linje kampen igennem så spillerne vidste hvad der gav gult kort, hvad der gav frispark og hvad der gav straffe (osv.)

Nu taler vi fodboldfans ofte om at det føles mærkeligt eller unfair at der ikke er den samme linje igennem hele turneringen. Ofte sammenligner man en VAR situation fra en tidligere kamp med en VAR situation fra den netop overståede kamp. Vel og mærke en kamp med en anden dommer og mod en anden modstander.

Så mit spørgsmål til jer er: Bør vi tænke anderledes og lade den ene kamp leve sit eget liv og den næste kamp leve et helt andet liv? Eller bør vi appellere til at de forskellige forbund bruger flere ressourcer på at lade alle kampe holde samme linje selvom det er forskellige kampe, dommere og hold?

Leveret af Kunena Forum