Kamphaner får økonomisk straf
Fede Valverde og Aurélien Tchouaméni har brugt de sidste par dage i Ciudad Real Madrid på at lege Tyson og Holyfield, og det har naturligvis været en PR-katastrofe for Real Madrid.
Derfor var klubben i går nødt til at melde offentlig ud, at man afsøger mulighederne for sanktioner af de to spillere, og der er nu faldet en afgørelse.
Hver spiller tildeles nemlig en bøde på €500.000, svarende til godt og vel 3,75 millioner kroner for de pinlige optrin. Aurélien Tchouaméni forventes dermed at kunne spille El Clásico i weekenden, mens Fede Valverde er meldt ude med en hovedskade.
Pressemeddelelsen lyder:
Real Madrid C. F. meddeler, at i forlængelse af de begivenheder, der førte til de disciplinærsager, som blev indledt i går mod vores spillere Federico Valverde og Aurélien Tchouaméni, mødte begge spillere i dag op foran den efterforsker, der er tildelt sagen.
Under deres fremmøde udtrykte spillerne deres fulde anger over det skete og gav hinanden en undskyldning.
Derudover har de givet en undskyldning til klubben, deres holdkammerater, trænerstaben og fansene, og begge har stillet sig til rådighed for Real Madrid med henblik på at acceptere den sanktion, som klubben finder passende.
Under disse omstændigheder har Real Madrid besluttet at pålægge hver spiller en økonomisk bøde på fem hundrede tusinde euro, hvilket hermed afslutter de respektive interne procedurer.
-#7- post=196651 skrev:
For mange år siden faldt jeg i snak med en gut på en pub hvor de viste Real Madrid. Den her fyr havde købt en trøje med Metzelder på ryggen, dels fordi han synes navnet lød fedt, og dels fordi han troede at han ville blive en stor kult-spiller i Real Madrid.Real HWL post=196646 skrev:
Siempre Madrid post=196644 skrev: Efter den hårdeste uge i min tid som Madridista, bliver jeg endelig tilsmilet lidt.
Om en halv time afleverer jeg den Fede Valverde -trøje, som jeg under ingen omstændigheder ville have gået i. Nogensinde.
Og så lærte jeg lektien: ALDRIG købe Real Madrid -trøjer med navn på.
Gør som mig så. Hvis en spiller har ramt mit hjerte i løbet af hans tid i klubben, så venter jeg til han spiller sin sidste sæson for klubben før jeg køber en trøje med hans navn på. Det har jeg bla. gjort med spillere som Roberto Carlos, Guti, Zidane, Marcelo, Ramos, Ronaldo, Benzema, Kroos og Modric. Jeg ville også have gjort det med Valverde da han har været en af mine favoritter i mange år. Men det kommer så ikke til at ske nu.
For dem som ikke kender Metzelders historie efterfølgende, så kan man tage et smut forbi Wiki.
Det er bare for at sige at den manøvre med at købe en trøje med navn, efter spilleren har forladt klubben, heller ikke er helt uden risiko….
Den risiko vil jeg gerne løbe. Skulle det ende med ovenstående scenarie, ja så må man jo smide trøjen ud.
For mange år siden faldt jeg i snak med en gut på en pub hvor de viste Real Madrid. Den her fyr havde købt en trøje med Metzelder på ryggen, dels fordi han synes navnet lød fedt, og dels fordi han troede at han ville blive en stor kult-spiller i Real Madrid.Real HWL post=196646 skrev:
Siempre Madrid post=196644 skrev: Efter den hårdeste uge i min tid som Madridista, bliver jeg endelig tilsmilet lidt.
Om en halv time afleverer jeg den Fede Valverde -trøje, som jeg under ingen omstændigheder ville have gået i. Nogensinde.
Og så lærte jeg lektien: ALDRIG købe Real Madrid -trøjer med navn på.
Gør som mig så. Hvis en spiller har ramt mit hjerte i løbet af hans tid i klubben, så venter jeg til han spiller sin sidste sæson for klubben før jeg køber en trøje med hans navn på. Det har jeg bla. gjort med spillere som Roberto Carlos, Guti, Zidane, Marcelo, Ramos, Ronaldo, Benzema, Kroos og Modric. Jeg ville også have gjort det med Valverde da han har været en af mine favoritter i mange år. Men det kommer så ikke til at ske nu.
For dem som ikke kender Metzelders historie efterfølgende, så kan man tage et smut forbi Wiki.
Det er bare for at sige at den manøvre med at købe en trøje med navn, efter spilleren har forladt klubben, heller ikke er helt uden risiko….
Så bredt et bryst har jeg slet ikke. Der må jeg vente til vi får en spiller, der hedder IbDeLaRed post=196647 skrev:
Næste gang så tar du bare en tatovering istedet...TRENT på brystet er måske en mulighed ;DSiempre Madrid post=196644 skrev: Efter den hårdeste uge i min tid som Madridista, bliver jeg endelig tilsmilet lidt.
Om en halv time afleverer jeg den Fede Valverde -trøje, som jeg under ingen omstændigheder ville have gået i. Nogensinde.
Og så lærte jeg lektien: ALDRIG købe Real Madrid -trøjer med navn på.
Næste gang så tar du bare en tatovering istedet...TRENT på brystet er måske en mulighed ;DSiempre Madrid post=196644 skrev: Efter den hårdeste uge i min tid som Madridista, bliver jeg endelig tilsmilet lidt.
Om en halv time afleverer jeg den Fede Valverde -trøje, som jeg under ingen omstændigheder ville have gået i. Nogensinde.
Og så lærte jeg lektien: ALDRIG købe Real Madrid -trøjer med navn på.
Siempre Madrid post=196644 skrev: Efter den hårdeste uge i min tid som Madridista, bliver jeg endelig tilsmilet lidt.
Om en halv time afleverer jeg den Fede Valverde -trøje, som jeg under ingen omstændigheder ville have gået i. Nogensinde.
Og så lærte jeg lektien: ALDRIG købe Real Madrid -trøjer med navn på.
Gør som mig så. Hvis en spiller har ramt mit hjerte i løbet af hans tid i klubben, så venter jeg til han spiller sin sidste sæson for klubben før jeg køber en trøje med hans navn på.
Om en halv time afleverer jeg den Fede Valverde -trøje, som jeg under ingen omstændigheder ville have gået i. Nogensinde.
Og så lærte jeg lektien: ALDRIG købe Real Madrid -trøjer med navn på.
Jeg bliver helt glad ved tanken. Jeg håber boldmongolen Valverde er væk senest 31. august.Ramos4 post=196548 skrev: Jeg tænker Mourinho ville gøre klogt i at statuere et eksempel ud af f.eks. Valverde.
Lad os få en ordenlig midtbanespiller ind. Nok med de tonssere. Han må gerne tage Cama med sig.
Nej, det er helt ubegribeligt. Du må gerne slå en holdkammerat bevidstløs, men hvis du kommer for sent til træning, så ryger du kraftedme på bænken. Det er sgu lidt letkøbt af Arbeloa, at spillere som Carreras, Trent, Asencio og Ceballos (samt Carvajal med kontraktudløb), skal straffes for petitesser, mens Tchouaméni bare går ind og spiller El Clásico.Ramos4 post=196387 skrev: Hvad får Valverde en bøde for?
Er det for at forsøge bevidst at skade en holdkammerat? Eller er det 500.000 for at provokere? Kunne være rart at få det penslet ud.
Forstår ikke at Tchouameni bare kan spille allerede søndag.
Nå, Mario Cortegana fortæller i øvrigt, at forholdet mellem Tchouaméni og Fede Valverde har været dårligt hele sæsonen og at Fede Valverde ofte har sagt følgende, når det kom på samme hold under træningen: "Du skal være glad for, at vi er på samme hold".
Forhåbentlig er de snart fortid i Real Madrid og så skal vi have gjort op med det anfører efter anciennitet-princip, for det lader til at være holdets to mest hjernedøde spillere, som står forrest til den titel, som burde tildeles en samlende skikkelse, der går forrest og viser vejen. Det gør hverken Fede eller Viní.
Det er SÅ symbolsk som noget kan være...Ramos4 post=196387 skrev: Hvad får Valverde en bøde for?
Er det for at forsøge bevidst at skade en holdkammerat? Eller er det 500.000 for at provokere? Kunne være rart at få det penslet ud.
Forstår ikke at Tchouameni bare kan spille allerede søndag.

