Om Vores Rivaler IX
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Det synes jeg er en god og vigtig pointe at få med: Vi har jo faktisk i alle kampe skabt oceaner af chancer. Både i nederlaget til Betis kunne vi "bare" lukke kampen og mod Elche skulle vi også "bare" smide bolden ind 4-5 gange mere (hvilket der var chancer til). For mig er dét den største forskel lige nu samtidig med at vi kommer ud til 2. halvleg 20 kg tungere.Ramos4 post=201126 skrev: Barcelona fejer al modstand af banen i La Liga.
Men det kunne vi altså også sagtens, hvis vi kunne afslutte vores chancer og ikke bare stillede holdet efter navnet på ryggen af trøjen.
Barca er gode, ja. Men ikke så gode at vi ikke burde have en chance :)
Så er vi vist enige.
Og så skaber vi jo mange forskellige typer chancer. Jeg forstår ikke helt det som nævnes i tråden om at vi kun kan score på dybdebolde kombineret med at det er nemt at lukke ned. Så var det jo ikke rigtig sket. Men der citerer jeg vist den forkerte.
Jeg er meget misundelig på intensiteten som Barcelona spiller med og den måde de kommer ud og løber på. Mega opportunistiske og angriber i højt tempo med mange folk. Det synes jeg kun vi er nogle enkelte men markante beslutninger fra at kunne gøre også. Spiller for spiller synes jeg ikke de er bedre.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Estadio Santiago Bernabéu
- Væk
- Platin bruger
-
Men som Ramos skriver, så vinder man hverken CL eller La Liga i september. Vi førte selv i sidste sæson med 7 point og tabte pusten.
Og som Ramos også skriver, så SKAL der point i El Derbi og El Clásico. Eller game over!
www.reddit.com/r/realmadrid/s/kjmfNqBluu
The world knows that i am a madridista by heart
White until the death
- Væk
- Platin bruger
-
Det overrasker ikke.
Jeg kan også huske en dybdegående analyse jeg læste for 6-12 måneder siden der beviste at vi bliver unfair behandlet af dommerne i den aktive del af sæsonen men så snart ligaen er afgjort og en vinder er 99 % fundet så indhenter vi voldsomt Barcelona så statistikken næsten ender med at se ens ud ved endt sæson. Det var både i 2022/2023, 2023/2024 og 2024/2025.
Altså de ligegyldige kendelser der ændrer den samlede statistik for sæsonen men som ikke længere kan påvirke hvem der vinder ligatitlen.
Kalkuleret.
1. REAL MADRID OPPONENTS COMMIT MORE FOULS WHILE BEING BOOKED LESS FREQUENTLY THROUGH 75 MINUTES
2. REAL MADRID COMMIT FEWER FOULS BEFORE RECEIVING THEIR FIRST YELLOW THAN BOTH THEIR OPPONENTS AND BARCELONA
3. REAL MADRID RECEIVE THEIR FIRST YELLOW MUCH EARLIER THAN BOTH THEIR OPPONENTS AND BARCELONA.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
I forhold til at du kom med en opsang forleden, om hvorvidt vi overhovedet bør diskutere det her - og at os der gør bør stramme op og kigge indad - så er det godt nok et sløjt indlæg det der.Raul7-2880 post=201141 skrev: Hahaha, selvfølgelig – Media Pro’ medarbejdere skal jo sørge for at få fat i samtlige dommere inden hver Real-kamp og give dem en lille briefing: “Husk nu, drenge, at dømme til fordel for Barcelona. Vi skal jo lige hjælpe de stakkels catalanere lidt på vej!”
Gab.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- GuldsmedeN
- Ekspert bruger
-
Desuden bør man antage et antallet af gule kort (det værende før eller efter det 75' minut, hvorend afvigelsen nu findes) ikke er fordelt ligeligt for alle hold i La Liga. Fx vil det overraske mig noget så gevaldigt, hvis Atletico lå i bunden af totale gule kort når sæsonen er løbet. Selvom man ikke kender de sande bagvedliggende fordelinger i fodbold, skal man huske på, at der meget høj sandsynlighed forekommer statistike afvigelser selv over 1000 gange så store sample sizes som det er tilfældet i reddit-tråden. Jo flere forskellige parametre man undersøger jo nærmere bliver den sandsynlighed 100%.
Jeg er ikke afvisende overfor der kan være mange ting der er værd at kigge på, jeg ved bare ikke, hvor man skulle finde det data henne.
Den statistik var også fremme sidste sæson.
Barca lå i toppen - og skulle bruge langt færrest frispark begået af modstanderen.
Og Madrid lå nede mod bunden.
Og det er jo pudsigt, at to tophold kan ligge så forskelligt.
Men man kan jo også se det med det blotte øjet. En spiller som Yamal bliver beskyttet af dommerne, mens modstanderne kan slippe afsted med mordforsøg på Vini.
Det er vitterligt til at se med det blotte øje.
- Væk
- Platin bruger
-
GuldsmedeN post=201143 skrev: Det er interessant nok og tråden er værd at følge gennem sæsonen (for sjov om ikke andet), men nu er de statistikker baseret på seks kampe. Ift frekvensen af gule kort per kamp, er det dét, man kalder en meget, meget lille sample size.
Jeg stopper dig her med det samme.
Den her statistik blev afsløret for første gang for 24 måneder siden.
Den har ikke ændret sig. Måned efter måned er det samme billede.
I denne her sæson er det gået fra at der skal begås 17 frispark mod os før det giver gul til at der nu skal begås 16 frispark imod os.
Men der er meget langt til Barcas 4 frispark.