Om Vores Rivaler IX

2 timer 49 minutter siden #17341 af Raul-Madrid
Besvaret af Raul-Madrid på emne Om Vores Rivaler IX
Skal vi ikke lige snakke om hvor sindsyg god Arda er igen idag!! Han styre showet

RAUL!!!!
Følgende bruger(e) sagde tak: mohbar, NachoFernández

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 timer 45 minutter siden #17342 af NachoFernández
Besvaret af NachoFernández på emne Om Vores Rivaler IX

Raul-Madrid post=201465 skrev: Skal vi ikke lige snakke om hvor sindsyg god Arda er igen idag!! Han styre showet

​Helt enig. Det må man ikke glemme. Det er i høj grad takket ved Güler at Tyrkiet faktisk presser på for et resultat. Han er hele tiden på bolden og han skaber så mange ting

2 timer 41 minutter siden #17343 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Om Vores Rivaler IX

Dragam post=201464 skrev: Mbappe lavede præcis det samme, som når han er "9er" - ingenting. Men det påvirker holdet langt mindre, at en enkelt kantspiller ikke laver en dadel, end at 9'eren ikke gør det.

Og ja, som forventet skulle mbappe nok alligevel få et mål på kanten af feltet fra venstre side.

Med andre ord kommer mbappe til at bidrage med præcis det samme fra venstre side, som han gør som "9er" - mål fra løb i dybden, og mål på kanten af feltet fra venstre side. Og intet andet.
​

​
Det er da langt vigtigere at en kantspiller arbejder end en 9'er? Vi ser jo gang på gang hvor presset vi kan blive i vores venstre side, fordi Vini ikke kommer med tilbage. Senest imod Atletico, der satte alle deres angreb op i den side. Måske misforstår jeg hvad du mener?

2 timer 30 minutter siden #17344 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Om Vores Rivaler IX

Lars1991 post=201467 skrev:

Dragam post=201464 skrev: Mbappe lavede præcis det samme, som når han er "9er" - ingenting. Men det påvirker holdet langt mindre, at en enkelt kantspiller ikke laver en dadel, end at 9'eren ikke gør det.

Og ja, som forventet skulle mbappe nok alligevel få et mål på kanten af feltet fra venstre side.

Med andre ord kommer mbappe til at bidrage med præcis det samme fra venstre side, som han gør som "9er" - mål fra løb i dybden, og mål på kanten af feltet fra venstre side. Og intet andet.
​

​
Det er da langt vigtigere at en kantspiller arbejder end en 9'er? Vi ser jo gang på gang hvor presset vi kan blive i vores venstre side, fordi Vini ikke kommer med tilbage. Senest imod Atletico, der satte alle deres angreb op i den side. Måske misforstår jeg hvad du mener?

Det er jeg ikke enig i - har man en 9'er der ikke er hvor han skal være, så fungerer det ikke i hverken venstre, midt, eller højre side - så skal det komme gennem individuelle aktioner... som vi har set de sidste flere år. Har man derimod en 9er der arbejder hårdt, og er hvor han skal være, så kan man blot spille uden om venstrekanten, der ikke bidrager til spillet - andet end når man spiller ham en bold i dybden, eller en bold på kanten af feltet.

At det sejler defensivt med vini er et problem fordi både vini og mbappe ikke laver en dadel. Hvis holdet sættes op med Espi i front, og Mbappe på venstre, så kan man evt have Bellingham liggende på 8'eren i venstre side, og hjælpe cucu med at dække af - og med tchoumani på den defensive.

2 timer 28 minutter siden #17345 af NachoFernández

Lars1991 post=201467 skrev:

​

​

​Det er helt rigtigt. Og det er jo ikke kun at der bliver lagt pres på os. Jeg har ikke tal på hvor mange gange vi har set holdet presse modstanderen og faktisk været i gode pressituationer, men så lunter en modstanders højre back lidt frem og ud til kridtet og så kan de bare slå en blød bold derud. Vinicius står bare og glor og backen kan roligt lunte ud. 

Så jeg er enig i at det er komplet tåbeligt at postulere, at manglende arbejde fra kanten er bedre end angriberen. I princippet (og det er jeg bestemt ikke fan af) kan man bruge sin angriber til at stå mellem stopperne og skære banen rigtig fint af, hvis resten af holdets pres sidder lige i skabet. 

En klar konklusion på 50 minutters Mbappe på venstre kant herfra er at vi klart bliver et dårligere hold med Mbappe derude end hvis vi bare løser det nuværende problem med en bedre spiller end Vinicius. og dem har vi mange af. 

2 timer 23 minutter siden #17346 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Om Vores Rivaler IX
​Arda vs Frankrig 0-1 drengen var her og der og allevegne. Dog i en mere dyb rolle endt han er vant til i Real.

Mbappe skadet... betyder nok at Vini desværre får lovvat starte inde uanset hans niveau..

2 timer 21 minutter siden #17347 af Dragam

mohbar post=201470 skrev: ​Arda vs Frankrig 0-1 drengen var her og der og allevegne. Dog i en mere dyb rolle endt han er vant til i Real.

Mbappe skadet... betyder nok at Vini desværre får lovvat starte inde uanset hans niveau..

​Ærligt talt tror jeg det var rent skuespil fra mbappe, fordi han havde fået sit mål, og ikke gad spille den venskabskamp - og det kan jeg helt ærligt godt forstå. Landsholds venskabskampe burde afskaffes, også selvom de nu har lavet det her åndsvage nations league ud af dem nu.

2 timer 9 minutter siden #17348 af NachoFernández

mohbar post=201470 skrev: ​Arda vs Frankrig 0-1 drengen var her og der og allevegne. Dog i en mere dyb rolle endt han er vant til i Real.

​Jeg kan ikke forestille mig at Mbappe skulle skubbe Vinicius væk fra kanten, hvis det er tanken. Mbappe bliver ikke flyttet væk som spids og han passer heller ikke ind som kantspiller længere. Men det giver selvfølgelig Vinicius en del længere snor, hvis Mbappe er ude i noget tid. Det bekymrer mig at det er knæet igen og han så oprigtigt frustreret og mærket ud. Jeg kunne frygte at det kommer til at koste lidt pause for Mbappe. 

1 time 19 minutter siden #17349 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Om Vores Rivaler IX

Dragam post=201471 skrev:

​Ærligt talt tror jeg det var rent skuespil fra mbappe, fordi han havde fået sit mål, og ikke gad spille den venskabskamp - og det kan jeg helt ærligt godt forstå. Landsholds venskabskampe burde afskaffes, også selvom de nu har lavet det her åndsvage nations league ud af dem nu.

​det ligner slet ikke Mbappe at fake det. Han er jo ret ego og vil hele tiden score ligesom sidste sæson hvor han spillede på trods af skader. Håber dog at han tager sine forholdsregler og at han blot er småskadet,  alene det at han træder tilbsge i kampen for så at gå ud igen viser at det er seriøst nok..

Vi har sgu brug for hans mål og har en tro på han kan levere bedre uden Vini på banen
​
Sidste redigering: 1 time 18 minutter siden ved mohbar.

47 minutter siden #17350 af Dragam
Ift den person der mente at mbappe ikke har antrit til at komme forbi nogen på venstrekanten... jo, det har han, som det ses halvvejs gennem denne video.

www.reddit.com/r/realmadrid/s/TbDMdL7Oub

Problemet er at han prøver alt muligt andet, som han ikke har teknikken til. Han skal bare sparke bolden forbi modstanderen og løbe efter den... og så have en 9er i feltet at sigte efter.

Leveret af Kunena Forum