Chok: Di María og Khedira på vej væk
Ift. Khedira, så bliver jeg nødt til at gentage. Han er god, men han er jo ikke længere den spiller vi har behov for centralt, måske i enkelte kampe, men det er ikke nok for en spiller af Khedira's kaliber. Vi valgte Kroos og Khedira vælger ny klub - naturens gang.
Di Maria er en anden sag, han har spidskompetencer som virkelig giver vores spil et løft. Det er ærgerligt at man ikke kan overtale ham, men vi har fået James ind som brænder for trøjen og i år skal Isco også til at vise sig, så der burde være kvalitet nok på den position.
Men der skal to nye spillere ind og det bliver spændende at se hvem Ancelotti vælger... Vidal løber stadig rundt i Juventus og håber at komme til en af de helt store! Og måske man skulle overveje at omskole Varane til target man ;)
Edited:
Hvis Perez skal sprænge det hele, så henter han Vidal og Falcao:
Casillas
Carvajal, Ramos, Pepe/Varane, Marcelo/Coentrao
Vidal, Modric/Alonso, Kroos/Isco
Bale/James, Benzema/Falcao, Ronaldo/Jese
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Carvajal/Arbeloa - Pepe/Varane - Ramos/Nacho - Marcelo/Coentrao
Modric/Isco - Alonso/Illarramendi - Kroos/?
Bale/James - Benzema/? - Ronaldo/Jesé
Sælger vi Khedira og Di Maria, så mener jeg, der skal hentes en central midtbanespiller plus en angriber eller wing ind. Lykkedes det, så vil jeg stadig se sommerens transfervindue, som en stor succes. Negredo og Gustavo ville ikke være tosset.
James ind og Di Maria ud
Kroos ind og Casemiro ud
Navas ind og Lopez ud
Pacheco ind og Jesus ud
Negredo ind og Morata ud
Gustavo ind og Khedira ud
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Siempre Madrid skrev: Fra et fantastisk transfervindue til et katastrofalt på 0,5 sekunder.
Siempre fiel, du fik - desværre - ret i din frygt.
Ind med Pedro León og Borja Valero nu!!!!
Tjaa, jeg er jo desværre helt på linje med at det her jo mildest talt ikke er noget chok - det ka overaske mig at flere brugere lyder som om det er dét chok som overskriften antyder. Jeg har derfor hele tiden været enormt skeptisk ift truppen - altså fordi jeg anså det for meget sandsynligt at Di Maria og Khedira forsvandt - og fordi rygterne om virkeligt solide erstatninger til midtbanen ikke har været der i længere tid. Pludselig ser midtbanen meget tynd ud imo - især fordi vores to absolut svageste kort, Xabi og Illarra, rykker markant tættere på en ordentlig mængde spilletid hvis 2 mand forsvinder.
Har ik læst det rygter nogle nævner omkring Illarra afsted på leje, men det vil nærmest redde min dag eller endda uge hvis det er sandt. Jeg ved nogle er meget følsomme omkring at man nævner hans elendige højhed, men det er altså min ydmyge holdning, at Illarra ik er i nærheden af at ha kvaliteterne eller pesonligheden til mægtige Madrid.
Nå, men tilbage til afgangene, så synes jeg vi i tirsdags så en lille, omend meget tidlig, forsmag på hvor store kreative problemer vi ka få mod gode modstandere med den opstilling med de 3 typer der startede kampen sammen. Nuvel, vi har Isco og James til den forreste midtbaneplads, der er bare ingen af de 2 som jo er skabt til den plads i Ancelottis system.
Men jeg er også fuldstændig på linje med at vil Di Maria og Khedira væk, så ska de bare afsted - netop fordi jeg længe har syntes at det virkede som om de netop ville væk (eller i Khediras tilfælde, ik forlænge, hvilket reelt er det samme), så kommer det ik som nogen overraskelse og så må det blive sådan.
Dér hvor jeg så ka blive nervøs er manglen på rygter om de bomber der virkelig ka styrke det hul der blir efterladt, Pogba, Vidal eller en helt tredje jeg ik har tænkt på. Falcao tror jeg kommer og vi SKA simpelthen også ha et alternativ oppe foran (om Falcao så er den rette profil ift pris osv, det er måske spørgsmålet, men god det er han). Jeg er mere nervøs for midtbanen - vi starter perfekt med at nappe Kroos, men synes det ser tungt ud hvis de to forsvinder.
Så læser man igår at Barca, qua deres kommende transferproblemer vil købe Reus og Cuadrado til at komme om et år - fy for helvede - pludselig føler jeg det er dem som ka vinde dette transfervindue over os - ØV! Jeg ku så godt tænke mig Reus, omend jeg erkender at det måske ik lige er hans profil vi har mest brug for - han er jo en (meget) bedre udgave af Jese og jo ik defensiv nok til at lukke hullet efter Di Maria - så har lidt svært ved at se hvilke muligheder der findes derude. Og til dem der siger "bare rolig, ledelsen har da helt sikkert en plan", så siger jeg bare at jeg inderligt håber I har ret, men jeg har bare ik set det fjerneste der tyder på at der ligger nogen plan bag det her transfervindue, som jeg vil betegne som et af de mest urolige og rodede i nyere tid. Tag ik fejl, der har været tegning til noget godt - og det ka nå at ende godt endnu - men jeg har desværre frygtet denne udvikling igennem noget tid og mener bestemt at James-indkøbet har været med til at gøre det problematisk for os selv, da vi henter en luksusspiller som der reelt ik erplads til eller overhovedet en oplagt position til i systemet - og ydermere betaler man kassen for ham, hvilket de spanske medier jo rent faktisk mener er en af hovedårsagerne til at Di Maria nu vil ha mere i løn.
Je mener desværre at man først købte perfekt efter behov, Kroos, for derefter at lave et luksus- og prestigkøb, James, som ik ga nogen mening rent strategisk ift det fodboldmæssige.
Jeg har sjældent været så træt af et transfervindue som dette - jeg håber det ender bedre end det umiddelbart ser ud til, men pt frygter jeg det værste.
Ancelotti siger jo netop, at Di Maria og Khedira's situation er vidt forskellig: Di Maria har bedt om at rejse, mens Khedira blot har givet afslag på seneste kontraktudspil, velvidende at han med udløb til sommer, i slutningen af et transfervindue og som CL- og tysk verdensmester befinder sig i en gunstig forhandlingsposition.
Er det ikke bare Ancelotti / Real Madrid der spiller højt spil?
Man signallerer kraftigt til Khedira, som ifølge kilder helst vil blive i Real Madrid (jf. de mange forhandlinger), at han risikerer at blive solgt hvis han ikke snart makker ret.
Di Maria har derimod siden VM været slagtekalv i et spil hvor Perez har foretrukket de mere salgbare navne James og hernæst Isco. Således anvender Ancelotti også pressemødet til, at invitere de mange Di Maria bejlere op til dans i god tid, så klubben ikke står og skal afhænde argentineren på transfervinduets sidste dag.
Jeg har faktisk tiltro til, at Ancelotti og Real Madrid i dette tilfælde agerer meget klogt.
Mit bud på de kommende dage:
- Di Maria sælges for 70-80m Euro.
- Real Madrid kryber til korset og kommer med et løn-udspil som Khedira kan leve med.
- Falcao lander i Madrid.
Derfor tror jeg også, at de fleste har tolket transfervinduet forkert indtil videre. Alle snakker om, at vi har fået Kroos i stedet for Casemiro og James i stedet for Morata. De samme "alle" snakker nu om, at vi skal have verdensklasseerstatninger for Khedira og DiMaria for at det hele skal gå op i en højere enhed. Jeg tror, at dette er helt forkert. Sandheden, som jeg ser den, er nemlig, at vi allerede HAR fået erstatningerne for Khedira og DiMaria! Kroos for Khedria og James for DiMaria. Så kan man så mene om de udskiftninger, hvad man vil, men i hvert fald er jeg sikker på, at Kroos er en klar opgradering. Om James også er det, er måske mere tvivlsomt, men det er i hvert fald helt sikkert, at man har fået en mand ind, der vil kæmpe for den hvide trøje, mere end DiMaria nogen sinde har villet.
Derfor tror jeg ikke, at man skal forvente de helt store signinger, i hvert fald til midtbanen, selvom de to spillere skulle smutte, og jeg tror også, det ville være en forkert løsning, da man bare ville få de samme problemer én gang til.
Jeg forventer derimod, hvis der kommer flere signinger, og det gør der vel, ellers er truppen for smal, at der kommer en breddesigning til midbanen som erstatning for Casemiro samt en forstærkning til angrebet som erstatning for Morata. Sidstnævnte forventer jeg bliver Cavani mens førstnævnte kan være så mange. Hovedsagen er, at det bliver én, der ikke forventer at stå først i køen, når spilletid bliver fordelt.
Skulle dette ske, synes jeg stadig, at det har været et rigtigt godt transfervindue. Den eneste plads hvor jeg har tvivl om vores kvalitet, er på DM. Hvis Kroos kan spille den plads med succes, ser jeg vores trup som komplet, som kan spille med om alle titler og det endda som favorit.
- andersokis
- Gæst
-
I mine øyne skal ikke Real spille med en typisk "destroyer", som flere mindre klubber gjør. Bare se på våre fiender i Catalonia, som absolutt ikke har noen fysikk på midtbanen. Om man har en midtbane som alle jobber hardt, og unngår balltap dypt (!), så bør vi klare oss mer enn bra.
- RasmusKring
- Gæst
-
Siempre fiel, har du nogensinde været tilfreds i et transfervindue ;) Jeg kan godt følge i at købet af James kommer til at bide bagi, da det har konsekvensen at Di Maria skubbes ud.
Men omvendt det kan også vise sig at det giver plads til at Isco kan folde sig ud, som alle vel i bund grund regner med har et større potentiale end netop Di Maria.
Khedira tror jeg desværre er 100% fortid. Han virker determineret og er en klog fyr. Hvorfor skulle han blive i Madrid i den afgørende fase i sin karriere, når han kommer til at sidde på bænken og ikke får den løn han fortjener? Og han har jo vundet alt hvad han kan i Madrid (CHL, ligaen, CdR). Time to leave og lur mig om Mourinho ikke står klar i kulissen. Hvis ikke, så gør Wenger det 100%.
- Den halve sandhed
- Gæst
-
Men folk som mener, at Di Maria er så altafgørende for vores angreb mod lavtstående hold som Atletico mener jeg ikke er korrekt. Det lød på nogle her i tirsdags som om, at Di Maria uden problemer havde afgjort den kamp til vores fordel, hvis han havde fået mere spilletid. Men hvis man nu lige tager et kig på vores kampe mod Atletico i seneste sæson, hvor Di Maria har været med, jamen så skabte vi nærmest ingen chancer i Champions League finalen, før Ramos headede et hjørne i mål. Di Maria begyndte at stråle, da Juanfran ikke længere kunne bevæge sig på banen, og de ikke havde flere udskiftninger til at tage ham ud. Ordinære kamp endte 1-1, præcis som i tirsdags. Så er der ligakampen ude mod Atletico, hvor vi heller ikke skaber ret meget, selvom vi længe er bagud 2-1. Kampen ender 2-2, og der har Di Maria heller ikke direkte indflydelse på de to mål for Real Madrid. Og så er der jo så hjemmekampen i ligaen, som vi tabte.. Så hypen over Di Marias vigtighed mod de lavtstående hold synes jeg ikke holder vand.
Hvis det sker, så har vi erstattet med Lopez med Navas - Kroos med Khedira - James med Di Maria - Morata med Falcao og mangler en erstatning for Casemiro.... Hvilket reelt kunne gøre med en 1/2 canterano a la Medran eller Llorente eller et ukendt talent med fysik.
Måske truppen er til den smalle side, men angrebsmulighederne er groteske:
1) Offensive:
Modric-Kroos-James/Isco
Bale-Benzema-Ronaldo
2) Standard:
Modric-Alonso-Kroos
Bale-Benzema-Ronaldo
3) Gung-ho:
Modric-Kroos
Bale-Benzema-Falcao-Ronaldo
- RasmusKring
- Gæst
-
Jeg kan ikke se James blive en større gevinst end Dí María, men jeg vil glædeligt modbevises. Jeg tror simpelthen ikke, at den speed og arbejdsiver vi mister, vil blive opvejet af James' kvaliteter.
Kroos for Khedira er en opgradering, hvis man ikke sætter tre spillere på midtbanen (Kroos, Modric og Alonso), som kan stort set det samme. Det bliver simpelthen for ensformigt og let læseligt. Af samme grund tror jeg ikke, at vores optimale opstilling er med Kroos, Modric og Alonso på samme tid. Dí María må simpelthen eje en af de tre pladser på midtbanen, for han giver den x-faktor/uforudsigelighed, som ingen af de andre kan.