Følg transfervinduets sidste timer her

12 år 1 uge siden #133 af rezamadridista

Sahinovic skrev:

rezamadridista skrev: Hvad nu hvis, og det er kun et hvis, at Ancelotti og co. er tilfredse med hvad vi har og at det bare er os der går i panik efter igår?

Jeg tror ikke Ancelotti er tilfreds, og Ronaldo har ifølge Real Madrid Centralen udtalt, “Jeg har ikke lyst til at sige, hvad jeg mener, for hvis jeg gør, ender det på avisforsiderne imorgen. Men hvis jeg havde haft styringen i klubben, havde jeg nok handlet anderledes.”

Jeg kan ikke bruge Ronaldos udtalelser til noget. Udfra diverse pressemøder, så har jeg et billede af at Ancelotti er næsten helt tilfreds. Måske ønskede han endnu en midtbanespiller, bare for bredens skyld, men tror skam ikke han er gået i panik over, at det ikke blev til noget.

Under et transfervindue, så vil der altid være folk som er tilfredse og utilfredse. Sidste år var jeg en af dem der troede at jorden ville gå under da Özil blev solgt, også ligepludselig, et år efter, så stod vi med Cop del Rey og CL. Jeg kan forstå at folk er urolige, specielt efter gårsdagens Ka-ta-stro-fe ;), at vi (blandt andet) ikke har købt en stjernespiller til midtbanen.

Jeg synes dog at der er andre ting som er vigtigere, blandt andet hvordan vores taktik kommer til at se ud med de spillere (Læs: stjerner) som vi allerede har. Vi har James som jeg nok tror skal falde godt ind. Kroos som levere fra dag et og kun kan blive bedre. Modric der ikke har fundet sit gamle form endnu, det samme gælder for Ronaldo, Bale og Benzema. Jesé der snart kommer tilbage som den vi allerede kender ham for. Også hvis vi er heldige, så er Varane også snart stærkt tilbage.

Og i værste fald!! så handler vi sku bare ind om 4 måneder.

Edit: Jeg synes det her ser godt nok ud:
Iker (Keylor); Carvajal (Arbeloa), Pepe (Varane), Ramos (Nacho), Coentrão (Marcelo); Kroos (Illarramendi), James (Isco), Modrić (Khedira); Bale (Jesé), Benzema (Chicharito), Cristiano.

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 12 år 1 uge siden ved rezamadridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Gribben

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 1 uge siden #134 af Real HWL

12 år 1 uge siden #135 af Siempre Madrid

M_linding skrev:

Elkrimi skrev:

M_linding skrev:

rezamadridista skrev: Hvad nu hvis, og det er kun et hvis, at Ancelotti og co. er tilfredse med hvad vi har og at det bare er os der går i panik efter igår?

Det er med 99.99% sikkerhed sådan det er... Klubben kunne jo sagtens have handlet mere voldsomt ind, hvis de ville. Ancelotti sagde allerede for 2 uger siden, at han ønskede en smal trup, med rigtig gode spillere - og det har han fået;)

Men har man så lært af sidste sæson, hvor truppen fuldstændig knækkede over i de sidste 5 kampe cirka i ligaen?

19 spillere, hvoraf en er langtidsskadet, er uhørt smal især taget i betragtning at man har VM-kampe i benene og klub-VM til december.
Medmindre man indskriver Medran eller Llorente i førsteholdstruppen...

Jeg læste i Marca, at Ancelotti vil være mere opmærksom på, at bruge hele sin trup igennem hele sæsonen. Sidste sæson spillede især Modric, Alonso og Ronaldo alt for meget, da de egentlig trængte til at hvile. Ancelotti skal bruge Isco og Illarra - og hvem der ellers er - og bruge dem der hvor de er gode. Ikke som nødløsninger på uvante pladser...

Nød lærer nøgen kvinde at spinde.......

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

12 år 1 uge siden #136 af Dios
Jeg er en af dem som ikke panikker fandens meget, og rent faktisk er ganske tilfreds med dette transfervindue. Jeg synes det er perfekt, at det endelig lader til Illarra får lov til at spille på sin vante plads, da jeg netop mener han har alle de kvaliteter som der skal til for at skabe balancen på holdet. Jeg er netop ikke en af de Fm freaks, som mener samtlige af vores 11 spillere skal kunne slå den gyldne aflevering, eller vores midtbane og angreb alle skal bestå af offensive spillere.
Salget af Alonso behager mig faktisk rigtig godt. Jeg har længe ville af med ham, og specielt nu hvor Kroos er kommet til klubben, da jeg så mener Alonso's playmaker-rolle ville blive overtaget fuldstændig af Kroos og Modric.
Di María ville stadig kun være en breddespiller i mine øjne. Han er stadig en kende for offensiv til og indgå i den 3-mandsmidtbane, selvom jeg på ingen måder ville begræde hvis han blev i klubben.

Isco får også en gylden mulighed for at bevise sit værd. Han er den spiller som har gjort det bedst denne sæson IMO, eller ihvertfald imod La Real, og han virker til at være faldet til på midtbanen.

Alt i alt, så er jeg faktisk godt tilfreds. Som tidligere nævnt, så kunne jeg godt savne noget bredde, men overordnet set, så står vi vel stærkere på alle pladser end sidste sæson. Di María var selvfølgelig rigtig afgørende, men jeg tror helt klart det bliver bedre med tiden, og uden ham.
Kroos, Khedira og Modric bliver en hjernedød trio, og hvor vi har alle taktiske muligheder med Illarra og Isco, og i værste fald James, hvor han imod kompakte hold kan spille 10'er rollen.

Jeg er mere bekymret for Ancelotti's taktik end på selve spillermaterialet.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, M_linding, Real Madrid, Real HWL, JimmyBroe, andreashn, MMM

12 år 1 uge siden #137 af asp3200

Dios skrev: Jeg er en af dem som ikke panikker fandens meget, og rent faktisk er ganske tilfreds med dette transfervindue. Jeg synes det er perfekt, at det endelig lader til Illarra får lov til at spille på sin vante plads, da jeg netop mener han har alle de kvaliteter som der skal til for at skabe balancen på holdet. Jeg er netop ikke en af de Fm freaks, som mener samtlige af vores 11 spillere skal kunne slå den gyldne aflevering, eller vores midtbane og angreb alle skal bestå af offensive spillere.
Salget af Alonso behager mig faktisk rigtig godt. Jeg har længe ville af med ham, og specielt nu hvor Kroos er kommet til klubben, da jeg så mener Alonso's playmaker-rolle ville blive overtaget fuldstændig af Kroos og Modric.
Di María ville stadig kun være en breddespiller i mine øjne. Han er stadig en kende for offensiv til og indgå i den 3-mandsmidtbane, selvom jeg på ingen måder ville begræde hvis han blev i klubben.

Isco får også en gylden mulighed for at bevise sit værd. Han er den spiller som har gjort det bedst denne sæson IMO, eller ihvertfald imod La Real, og han virker til at være faldet til på midtbanen.

Alt i alt, så er jeg faktisk godt tilfreds. Som tidligere nævnt, så kunne jeg godt savne noget bredde, men overordnet set, så står vi vel stærkere på alle pladser end sidste sæson. Di María var selvfølgelig rigtig afgørende, men jeg tror helt klart det bliver bedre med tiden, og uden ham.
Kroos, Khedira og Modric bliver en hjernedød trio, og hvor vi har alle taktiske muligheder med Illarra og Isco, og i værste fald James, hvor han imod kompakte hold kan spille 10'er rollen.

Er helt enig for en gangs skyld. Eneste jeg ikke vil se er både James og Benzema på banen samtidig, skal kun ske hvis Ronaldo er ude evt. Men Khedira vil nok ikke starte inde så meget, lllarra kunne jeg godt se spille en del kampe bag kroos og modric. Tror balancen ville være meget bedre end med khedira som ofte søger frem i banen.

12 år 1 uge siden #138 af anes
Jeg er uenig med dig Dios, Isco har prøvet og prøvet på at slå en gylden aflevering men ikke en eneste af dem er lykkes. I mine øjne har vi skaffet os af med alle der kan slå de gyldne afleveringer, og fået flere afsluttere på holdet, men det hjælper jo ikke når der ikke er nogen til at lægge den aflevering de skal bruge.

Nu har vi så fået Khedira skadet i landsholdspausen, og så må vi se hvordan vi løser det. Vi har jo snart ikke flere spillere at give af, Benzema skal også oppe sin målscoring og løbevilje meget hvis jeg skal se på ham en hel sæson mere.

12 år 1 uge siden #139 af Raul 4 ever

Dios skrev: Jeg er en af dem som ikke panikker fandens meget, og rent faktisk er ganske tilfreds med dette transfervindue. Jeg synes det er perfekt, at det endelig lader til Illarra får lov til at spille på sin vante plads, da jeg netop mener han har alle de kvaliteter som der skal til for at skabe balancen på holdet. Jeg er netop ikke en af de Fm freaks, som mener samtlige af vores 11 spillere skal kunne slå den gyldne aflevering, eller vores midtbane og angreb alle skal bestå af offensive spillere.

Ja, spillermaterialet er mand for mand ikke blevet dårligere.

Problemet er at vi udskifter noget vi ved virker, med noget vi ingen anelse har om vil komme til at virke. Vi har jo tydeligvis ikke indkøbt spillere til at spille det samme system som sidste år. Så enten skal vi bruge tid på at oplære spillere til et system de dybest set ikke passer ind i, eller også skal vi forsøge med noget nyt. Khedira, Modric og Kroos, ser godt ud på papiret, men vi ved ikke om det kommer til at virke i praksis. Hvis en af dem bliver skadet har vi så heller ikke spillerne til at overtage deres rolle i det nye system. Khedira er så allerede blevet skadet i 6 uger.

Det havde da været langt lettere at indkøbe spillere til et allerede kendt system, end nu hvor vi skal til at eksperimentere.

Sidste år brugte Ancelotti lang tid før han fandt opskriften på den rigtige balance med Modric, Alonso og Di Maria. Her lykkedes det heldigvis, men der er ingen garantier for at det vil ske igen. Det gode med denne opstilling var også at den virkede både mod de gode og de svage hold, og vi derfor kunne få samspillet og systemet kørt rigtigt ind. De fleste opstillinger jeg ser her på forummet har én opstilling mod de gode hold og så en anden hvor der der bliver plads til James mod de dårligere hold. Ulempen sidste år var, at fordi vi skulle spille systemet ind og fordi vi ikke havde de rigtige reserver, så blev spillerene brugt alt for meget, så de endte med næsten at brænde ud. Det kostede os mesterskabet og Champions League blev først reddet i det 93. minut mod et hold, der var endnu mere brændt ud. Jeg tror at Ancelotti kommer til at rotere mere i år, men det virker altså modsat rettet i forhold til at få kørt et nyt system ind.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista

12 år 1 uge siden #140 af Elkrimi
Mon ikke vi kan forvente Ancelottis variant af en 4-4-2, altså sådan defensivt og mere en 4-3-3 i offensiven:

Casillas/Navas
Carvajal/Arbeloa-Ramos/Nacho-Pepe/Varane-Marcelo/Coentrao
Bale-Kroos/Khedira-Modric/Illarra-James/Isco
Ronaldo/Jese-Benzema/Chicharito

Bale bliver nødt til at arbejde defensivt, når det er James og Isco der kommer ligge på "venstrekanten"

12 år 1 uge siden #141 af Dios
@Raul 4 ever.

Jamen jeg er da helt enig. Jeg gik også og troede, at det ville være det nemmeste og hurtigste transfervindue i rigtig mange år. Derfor gav Kroos og James indkøbet også rigtig god mening, og handlerne faldt på plads på et fantastisk tidspunkt. Breddespillere med kvalitet var hvad vi manglede, og hvad vi købte til at starte med.

Sådan skulle det ikke gå, men at sige vi er decideret dårligere, og det er det dårligste transfervindue folk kan huske er total overdrevet synes jeg. Og det var egentlig til dem mit indlæg var skrevet til :)

Nu er jeg heller ikke selv mega fan af den forholdsvis smalle trup, men det er sådan Ancelotti vil have det, og så er det jo sådan det skal være.
Jeg kan godt forstå konstellationen med Kroos, Khedira og Modric ligger i de uvisse hænder, men mon ikke de nok skulle få det til at fungere ;) Khedira og Kroos spiller perfekt sammen på det tyske landshold, og egentlig er der store ligheder imellem svinehunden og Modric.
James har jeg faktisk altid set som en breddespiller, og det er uanset prisen. Vi manglede en sådan type, og selvom han siges at være bedst i 10'er rollen, så har han eftersigende spillet alle postioner længere fremme i Monaco og Porto.

Men det skal ikke lyde som om, at jeg er kæmpe fan af dette transfervindue for det er jeg faktisk ikke, men det kunne have set meget værre ud, og egentlig savner jeg kun noget bredde på de offensive pladser, og aller helst en kantspiller, som kan have udgangspunkt på kanten, men søger centrale steder osv..

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, M_linding, JimmyBroe

12 år 1 uge siden #142 af Kasillas

Dios skrev: Nu er jeg heller ikke selv mega fan af den forholdsvis smalle trup, men det er sådan Ancelotti vil have det, og så er det jo sådan det skal være.

@Dios og andre med lignende udtalelser.

Er det rigtigt at det er sådan Ancelotti ønsker det? - Har han tænkt og udtalt at Chicharito, Isco, Illaramendi og Khedira er yderst rigeligt på bænken til de 6 forreste pladser?

Det er første gang at jeg hører en manager skulle ønske så small en trup, og vel at mærke i en sæson hvor vi skal rejse jorden rundt for at deltage i vm for klubhold. - Jeg lærer noget nyt idag.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Sidste redigering: 12 år 1 uge siden ved Kasillas.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista

12 år 1 uge siden #143 af nono
Ahhh...

Guardiola gjorde præcis det samme med Barcelona og vandt alt. Dengang var der mange herinde der argumenterede for at Real Madrids 25 mands trup ødelagde holdets harmoni og dynamik. Der var angiveligt for meget konkurrence med så mange kokke i køkkenet, ingen plads til at integrere unge talenter af egen avl og endeligt var bænke-benene for sløve når de så endelig kom i spil.

Kan man sige at græsset for en Real Madrid-fan altid er grønnere på den anden side?
Sidste redigering: 12 år 1 uge siden ved nono.

12 år 1 uge siden #144 af raul7=kongen
Det spøjse er i min optik, at man havde hele VM-perioden til at forberede sommerens handler - nøjagtig som Mourinho og Chelsea langt hen af vejen gjorde det til perfektion. Derfor kan det i den grad undre, at man ender med sidste øjeblikshandler på noget så væsentligt som vores reserveangriber, samt ikke får solgt Di Maria tidligt i august. Nuvel, Xabi var svær at være forberedt på, men havde man styr på angriberpuslespillet og Di Maria-salget i bedre tid, så havde man måske også haft plads til at hente en ekstra spiller som erstatning for Xabi.

Som sådan er vi i min optik ikke dårligere, men der er godt nok nogle spørgsmål ovenpå sommerpausen. Ligesom det kan undre, at man vil gå ind til en hårdere sæson med en smallere trup ovenpå VM, når man nu viste sig for tynde i sidste sæson.

Da vi ramte august havde jeg os egentlig som temmelig store favoritter til mesterskabet - det synes jeg egentlig ikke vi er længere. Dermed ikke sagt, at sommeren har været den katastrofe mange gør den til. Det har den ikke været, problemet er blot, at man sagtens have gjort det så meget bedre.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, sorengandersen, nono, Real HWL, Macon, andreashn

Leveret af Kunena Forum