Dumme fejl betød exit
Salix7 skrev:
Dios skrev: Når man bliver kørt rundt på den måde, som Atlético kørte os rundt på idag, så kan jeg ikke være sur. Kun skuffet over, at holdet ikke var i stand til at sejre. Hold nu op hvor er de bare gode hele vejen rundt. Jeg regnede virkelig ikke med de ville blive ved med at være så gode.
Vi gør dem selvfølgelig også gode ved ikke at udfordre dem ordentlig, men i stedet slå høje bolde ind i feltet.
Taktikken forstod jeg stadig ikke en skid af. Det er godt nok skuffende, at Ancelotti bliver ved med at tro på den rolige hånd. Vi taber alle dueller idag, og spillerne takler ikke igennem. Det resulterede endda i et mål, da Pepé dummer sig gevaldigt.
Der er bare ingen tvivl om, at Atlético er det klart bedste hold i Madrid. Der er ikke andet at gøre end at blive bedre.
Du får mig sgu til at smile på en trist aften, når du skriver, at de kørte os rundt :) Snakker du om 81/19 fordelingen til vores fordel eller mener du at vores åbenlysehjerneblødninger i forsvaret er deres fortjeneste? Atletico kan én ting og det er at stå sindsygt godt defensivt - men hvad synes du selv, at de byder på offensivt i deres kamp mod hold, som er bedre på papiret? De spiller jo udelukkende på dødbolde, fejl fra modstanderen og 11 mand i feltet - Hvilket iøvrigt blev meget godt bevist, da de på et tidspunkt i løbet af kampen spillede i en 4-6-0 formation.. Ancelotti er den klart bedste træner vi har haft siden Del Bosque, selvom han og holdet desværre ikke har haft heldet eller været helt dygtige nok mod Atletico de sidste 4 kampe - that's life!
Xavi er det dig?
Nu er boldbesiddelse ikke lig med at være overlegen, eller var det kun da vi selv spillede som Atlético? Faktum er de klart er bedre end os, og det viser de seneste mange kampe også. At du mener man kun kan være bedst, hvis man har noget offensivt at byde ind med, må du selv ligge at rode med ;)
Atlético har nu scoret ligeså mange, hvis ikke flere mål end os de seneste 5 kampe, så ja jeg mener vi bliver kørt rundt på røv og albuer, og det ændre boldbesiddelsen altså ikke på!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- iHalaMadrid!
- Gæst
-
Dios skrev:
Salix7 skrev:
Dios skrev: Når man bliver kørt rundt på den måde, som Atlético kørte os rundt på idag, så kan jeg ikke være sur. Kun skuffet over, at holdet ikke var i stand til at sejre. Hold nu op hvor er de bare gode hele vejen rundt. Jeg regnede virkelig ikke med de ville blive ved med at være så gode.
Vi gør dem selvfølgelig også gode ved ikke at udfordre dem ordentlig, men i stedet slå høje bolde ind i feltet.
Taktikken forstod jeg stadig ikke en skid af. Det er godt nok skuffende, at Ancelotti bliver ved med at tro på den rolige hånd. Vi taber alle dueller idag, og spillerne takler ikke igennem. Det resulterede endda i et mål, da Pepé dummer sig gevaldigt.
Der er bare ingen tvivl om, at Atlético er det klart bedste hold i Madrid. Der er ikke andet at gøre end at blive bedre.
Du får mig sgu til at smile på en trist aften, når du skriver, at de kørte os rundt :) Snakker du om 81/19 fordelingen til vores fordel eller mener du at vores åbenlysehjerneblødninger i forsvaret er deres fortjeneste? Atletico kan én ting og det er at stå sindsygt godt defensivt - men hvad synes du selv, at de byder på offensivt i deres kamp mod hold, som er bedre på papiret? De spiller jo udelukkende på dødbolde, fejl fra modstanderen og 11 mand i feltet - Hvilket iøvrigt blev meget godt bevist, da de på et tidspunkt i løbet af kampen spillede i en 4-6-0 formation.. Ancelotti er den klart bedste træner vi har haft siden Del Bosque, selvom han og holdet desværre ikke har haft heldet eller været helt dygtige nok mod Atletico de sidste 4 kampe - that's life!
Xavi er det dig?
Nu er boldbesiddelse ikke lig med at være overlegen, eller var det kun da vi selv spillede som Atlético? Faktum er de klart er bedre end os, og det viser de seneste mange kampe også. At du mener man kun kan være bedst, hvis man har noget offensivt at byde ind med, må du selv ligge at rode med ;)
Atlético har nu scoret ligeså mange, hvis ikke flere mål end os de seneste 5 kampe, så ja jeg mener vi bliver kørt rundt på røv og albuer, og det ændre boldbesiddelsen altså ikke på!
- raul7=kongen
-
Emne forfatter
- Moderator
-
Dios skrev:
Salix7 skrev:
Xavi er det dig?
Delvist er jeg enig med dig, Dios. Selvfølgelig skal vi være mere en boldbesiddende. I mine øjne dør vi dog primært på nogle personlige fejl. Ramos' straffe i den første kamp og de to forsvarsaktioner af ham og Pepe i dag ødelægger det. Ellers sidder vi jo overordnet på det. I dag bør vi minimum vinde 2-0, hvis ikke det er for de fejl. De fejl leder efterfølgende til frustration og dalende niveau.
Jeg glæder mig til vi har Modric tilbage i disse opgør. Om man elsker ham eller ej, så gør Isco stadig ikke forskellen i disse opgør - omend han gør det bedre end James. Med Modric' ro og intelligent tror jeg vi ville åbne det bedre op.
På mange måder kunne jeg godt tænke mig at Ancelotti til næste kamp på Vicente Calderon stiller op og spiller en 'omvendt' kamp. Lad os stå længere tilbage, straffe dem på kontraer og bare køre bolden rundt uden panik. Med stor sandsynlighed er Atletico tvunget til at vinde det opgør, hvorfor vi kan tillade os at være de henholdende. Måske ikke den mest underholdende stil, men det kunne være interessant at prøve.
I mine øjne gør Atletico og Simeone alt rigtigt i dag. De spiller med de midler de har, får et hurtigt mål og stiller sig derefter ned og bruger færrest muligt kræfter - kalkulerende med, at Real sikkert vil score en enkelt eller to, men at det ikke vil være nok. Havde vi ikke på forhånd skullet hente 2-0 fra det omvendt opgør, så havde jeg gerne taget vores odds til ethvert andet opgør på Bernabeu, hvis de stillede op med samme taktik.
Jeg synes faktisk, at Ronaldo og Bale spillede bedre end hvad de har gjort sidste 5-6 kampe. Generelt er der flere positive ting at tage med fra kampen.
Jeg synes Atletico har rigtig mange marginaler med sig i gårsdagens kamp. På grænsen til det ulækre. Men sådan er fodbold, og nu kan de - sammen med Barca - bruge en masse krudt på midtuge kampe i CdR. Det gør mig overhovedet ikke noget, at vi røg ud. Fuld koncentration i ligaen. På søndag basker vi Getafe, og så er vi tilbage igen! :-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
De personlige fejl er jo konsekvensen af og have Pepé og Ramos inde centralt. Der skal utroligt lidt til, at de får en kortslutning, og fejler. Ramos langt hyppigere end Pepé, men jeg tror ikke det er en tilfældighed, at Pepé konsekvens fejler imod bedre mandskaber, og gjorde det senest imod Barcelona, hvis vi ser bort fra kampen igår.
Ramos er dybt dybt overvurderet defensivt, og som jeg skrev for nogle dage/uger siden, så lever han på hans offensive mål. Ja man kan se igennem fingrene med det, som jeg også selv gør, men det er bare pinagtigt at han ikke ved bedre.
Godt nok scorede vi 2 mål, men jeg synes stadig taktikken er helt håbløs imod Atlético, og de i den grad udstiller os og fremhæver vores svagheder. Vi scorede også 1 mål på en kæmpe fejl af Oblak, men ellers kom vi jo ikke frem til 1 ærlig chance udover målet. Vi lagde et fint tryk, men her må jeg erklære mig enig med Esben, og sige at det nok passede Atlético helt fint, hvis ikke perfekt, at stå så langt tilbage i banen, og heade bolden ud af feltet, og være første på stort set alle 2. boldene.
Jeg er helt enig i, at man måske selv skal spille afventende imod dem, men betyder det ikke også, at taktikken de andre gange har fejlet? Vi har lige set Barcelona kører dem ud af banen, hvor de lavede 0 høje indlæg, men tilgengæld fyldte godt med folk inde centralt, så de fik plads bag om forsvaret i siderne.
Jeg forstår det simpelthen bare ikke. Men Ancelotti stoler måske ikke nok på sine spillere til at spille som de plejer. Omvendt, så gør Ronaldo og Bale ikke meget nytte i kampe som denne, så det er måske det han har tænkt på.
Skuffende taktisk er det ihvertfald for mig.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Jeg talte 6-7 gode muligheder, udover målene. Bl.a. Cristiano da Godin redder den med en glidende tackling, og både Benzema og Isco kom til afslutninger i det lille felt, som de skulle have scoret på.
Meget kan man sikkert sige om præstationer mod Atletico. Men at tilsvine vores offensive spillere for deres arbejde, er simpelthen løgnagtigt og uretfærdigt. Pepe og Ramos skylder kvajebajer, de forreste spillere gjorde det fint under umulige arbejdsbetingelser.
- Inspektøren
- Gæst
-
- Cristiano Ronaldo
Men det har virket mod os siden Copa del Rey finalen i 2013.
M_linding skrev: Hukommelsen er en sjov fætter. Fordi vi ikke vinder, så havde vi pludselig ingen chancer? "PUFF" så blev de lige slettet fra harddisken:)
Jeg talte 6-7 gode muligheder, udover målene. Bl.a. Cristiano da Godin redder den med en glidende tackling, og både Benzema og Isco kom til afslutninger i det lille felt, som de skulle have scoret på.
Meget kan man sikkert sige om præstationer mod Atletico. Men at tilsvine vores offensive spillere for deres arbejde, er simpelthen løgnagtigt og uretfærdigt. Pepe og Ramos skylder kvajebajer, de forreste spillere gjorde det fint under umulige arbejdsbetingelser.
Tak! Du rammer hovedet på sømmet! Jeg synes, at vi tit er blevet 'udspillet' af Atletico (rent taktisk), men jeg synes i disse to kampe, at vi har været deciderede uheldige. De har virkelig haft marginalerne med sig!