Optakt: Mallorca - Real Madrid, LaLiga, 1. spillerunde

2 år 3 uger siden #73 af ElMadrid
Flot Carlo. Næste gang kan du skifte ud i det 89. Minut.

I stedet for at hive 3 point og holde presset på Barcelona, så giver han lige Flick lidt arbejdsro.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 3 uger siden #74 af elle44
Kæft det gjorde ondt i øjnene idag
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

2 år 3 uger siden #75 af Lars1991
​Jeg synes egentlig ikke det var de forreste tre, der var et problem. Tværtimod var det dem der viste flest lovende takter, selvom Vini spillede dårligere og dårligere som kampen skred frem.

Problemet ligger på midtbanen, hvor vi ikke rigtig får styret spillet, kun i mindre perioder. Over en hel kamp, bliver kampen derfor faktisk mere spillet på Mallorcas præmisser, som jeg også synes spillede en kanon kamp opildnet af deres publikum. 

Men det er bekymrende at vi ikke rigtig har nogen spillestyrende spillere, der kunne tage temperaturen på den her kamp. Men hey, måske kan det være et wake-up call for spillerne (og Ancelotti). Kampene er ikke vundet på forhånd.
Følgende bruger(e) sagde tak: Chamartin, Kiwes, Ramos4, Cirkusbjerring

2 år 3 uger siden #76 af mohbar
​Ancelotti holder fast i sit hierarki med egne "subjektive" favoritspillere. SÅ skid være med at ofre formstærke Brahim og Guler. Nejnej lad dem få 5-6 minutter til at vise om de kan noget. Seriøst det her er jo åbenlyst for enhver efterhånden og noget i det andet "hierarki"  burde tage fat i ham og give ham en kammeratlig samtale: Der findes ingen hellige køer i Real Madrid. Leverer du ikke over flere kampe så kan du ikke forvente at være start-ellever. Vi har nok talent foran.
Sidste redigering: 2 år 3 uger siden ved mohbar.

2 år 3 uger siden #77 af Ramos4

Lars1991 post=177207 skrev: ​Jeg synes egentlig ikke det var de forreste tre, der var et problem. Tværtimod var det dem der viste flest lovende takter, selvom Vini spillede dårligere og dårligere som kampen skred frem.

Problemet ligger på midtbanen, hvor vi ikke rigtig får styret spillet, kun i mindre perioder. Over en hel kamp, bliver kampen derfor faktisk mere spillet på Mallorcas præmisser, som jeg også synes spillede en kanon kamp opildnet af deres publikum. 

Men det er bekymrende at vi ikke rigtig har nogen spillestyrende spillere, der kunne tage temperaturen på den her kamp. Men hey, måske kan det være et wake-up call for spillerne (og Ancelotti). Kampene er ikke vundet på forhånd.

​Problemet er at de ikke løber med hjem synes jeg. Vi forsvarer os med kun tre midtbanespillere hvoraf Bellingham tit kommer halsende hjem fra en dyb position. Og ja offensivt spillede alle tre på midtbanen ret ringe. Dårlige afleveringer og beslutninger.

Heldigvis kun første kamp. Jeg tror stadig på det!

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

2 år 3 uger siden #78 af -#7-
​Nu skal man jo passe på med at tro at hele himlen er ved at falde ned, på baggrund af sådan et resultat i første kamp. 

Men det er bekymrende at man går ind til kampen med en lidt rigeligt stor arrogance, og man har vel reelt kun 15 minutter hvor man faktisk er i kontrol. 

Det er et kæmpestort hul Kroos har efterladt, det er ingen overraskelse, men det bliver en sindssygt lang sæson hvis snart 39-årige Modric er ham man skal sætte sin lid til, for at få kontrollen på midtbanen. Det er selvsagt ikke holdbart i længden, og jeg håber at vi meget snart ser Bellingham eller Valverde træde i karakter. 

Og så vil jeg gerne lige knytte en kommentar til Tchouameni, som jeg virkelig heller ikke synes er startet godt, han var ikke god mod Atalanta, og idag var han også helt usynlig, og vandt nærmest ingenting, og forsvaret så ikke ret beskyttet ud. Ærgerligt at Camavinga er skadet så lang tid. 

Og så må klubben snart få fingeren ud og finde en ny venstreback. Sidst vi havde så ringe en boldmongol på den plads, var da Gabriel Heinze sad på pladsen. Jeg kan ikke huske om Mendys kontrakt er blevet forlænget eller ej, men jeg håber ikke den er, så han snart kan komme videre. 

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

2 år 3 uger siden #79 af Real HWL

JesperThomsen post=177203 skrev: ​typisk Real Madrid, hvorfor skal der absolut sløses så meget hver evig eneste sæson?!
2 efter allerede og Barcelona har været i Valencia. 
Kroos er godt nok savnet plus der skal styr på de 3 venstrekanter hvis de skal blive en succes

Barca vinder endda med 3 17 årige i startopstillingen. Og så kommer vi til ferieøen med hele stjerneparaden og levere sådan en pinlig indsats. Gal en fuser!! Og Ancelotti, gør absolut ingen ting. Og Mendy der kroner en lorte aften med noget så dumt som et rødt kort midt på banen. Jeg går i seng med en sindssyg dårlig smag i munden.
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen, Dragam

2 år 3 uger siden #80 af mohbar

-#7- post=177210 skrev: ​Nu skal man jo passe på med at tro at hele himlen er ved at falde ned, på baggrund af sådan et resultat i første kamp. 

Men det er bekymrende at man går ind til kampen med en lidt rigeligt stor arrogance, og man har vel reelt kun 15 minutter hvor man faktisk er i kontrol. 

Det er et kæmpestort hul Kroos har efterladt, det er ingen overraskelse, men det bliver en sindssygt lang sæson hvis snart 39-årige Modric er ham man skal sætte sin lid til, for at få kontrollen på midtbanen. Det er selvsagt ikke holdbart i længden, og jeg håber at vi meget snart ser Bellingham eller Valverde træde i karakter. 

Og så vil jeg gerne lige knytte en kommentar til Tchouameni, som jeg virkelig heller ikke synes er startet godt, han var ikke god mod Atalanta, og idag var han også helt usynlig, og vandt nærmest ingenting, og forsvaret så ikke ret beskyttet ud. Ærgerligt at Camavinga er skadet så lang tid. 

Og så må klubben snart få fingeren ud og finde en ny venstreback. Sidst vi havde så ringe en boldmongol på den plads, var da Gabriel Heinze sad på pladsen. Jeg kan ikke huske om Mendys kontrakt er blevet forlænget eller ej, men jeg håber ikke den er, så han snart kan komme videre. 

​Jeg tror at løsningen på Kroos manglen sagtens kunne ligge i at bruge Arda der. Hans måde at spille på ligner en hybrid mellem Kroos og Modric. Selv ifm dødbolde hvor han kan tage indirekte + direkte frispark og hjørne der rent faktisk fører til noget. Men næ nej han er jo et alt for ungt talent der blot er 19 år og først må spille for Real når han har været lejet ud i 4-6 år og er ca. 26 år :)
Sidste redigering: 2 år 3 uger siden ved mohbar.

2 år 3 uger siden #81 af NadaMás
​I dag havde en Joselu været fed at have i truppen. 

Men i dag virkede bare som en af de kampe. Kritikpunkterne skal klart være den måde Real kommer ud til kampen, hvor holdet de første 10 minutter næsten føltes uinteresserede. Dertil skifter Carlo jo for sent.
Mallorca skal have credit for det løbearbejde de lagde i kampen. Generelt energisk hold i dag. Det er en usympatisk klub, men de fik skabt en kulisse, meget livlige fans. Det gør ondt at se hvordan de er efter Vini. Jeg har det lidt sådan med Mallorca ude, at det tit kan være nogle frustrerende kampe, lige som tilfældet er på Mastella.

Der var nogle gode sekvenser og overordnede perioder i kampen, og det er helt bestemt værd at tage med.

De indbyrdes relationer (og derunder positionering) mellem Vini, Mbappé og Rodrygo skal nok blive bedre, jeg frygter ikke hvorvidt de får det til at fungere.
Manglen af Kroos skal addreseres. Håber at Carlo kommer til at tør bruge Arda på midten, også fra start fra tid til anden.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

2 år 3 uger siden #82 af Dragam

NadaMás post=177192 skrev:

Dragam post=177174 skrev:

JesperThomsen post=177172 skrev: ​det er alt for nemt at læse angrebet, fra venstre og ind i banen konstant. 

​Jeps... det var vi "nogen" som forudsagde ville blive tilfældet inden mbappe blev hentet... men neeeeej, det mente næsten alle herinde bestemt ikke ville blive et problem... nej nej, det er jo ikke fordi alle 3 folk i front er venstrekanter...

​Rolig nu, Warren Buffet.
Du får først lov til at kalde den der når sæsonen er omme. Der er ingen grund til at konkludere for meget endnu.
Det er selvfølgelig fair at ytre sine bekymringer, men  vi er før blevet modbevist i vores generelle holdninger her på forum. Bliver det en kanonsæson, snakker vi ikke længere om overbefolkning på venstrekanten og manglen af Kroos.

Det nye angreb er i sin spæde start, det kan stadig blive en fugl eller fisk.

​Jeg kan fint vurdere allerede på nuværende tidspunkt, at det selvfølgelig ikke er nogen opskrift på success at spille med 3 venstrekanter i sit angreb... det bør være 100% indlysende for enhver...

2 år 3 uger siden #83 af Dragam

-#7- post=177210 skrev: ​Nu skal man jo passe på med at tro at hele himlen er ved at falde ned, på baggrund af sådan et resultat i første kamp. 

​Og ironisk nok var det Tchouameni der skadede Camavinga...

Iøvrigt også helt enig angående Mendy... det er helt vildt at han kan være fast starter for real madrid med så begrænsede evner...
Sidste redigering: 2 år 3 uger siden ved Dragam.

2 år 3 uger siden #84 af Ramos4
Forstår ikke helt kritikken af Mendy. Han havde ikke en god kamp - ligesom de fleste andre. Men altså med 3 venstrefløje skal vi så også have en offensiv back i venstre siden? Jeg tænker mere det må være op til midtbanen at styre kampen bedre og rent faktisk binde holdet sammen.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

Leveret af Kunena Forum